Friday, August 19, 2011

Ya Ampun Rosmah...! Ampunkan Kami Rosmah... Anwar Ibrahim Yang Suruh Kami Fitnah....!!

Rakan media kami di Indonesia mengakui bahawa KOMPAS akan meminta ampun dan maaf (walaupun sebelum Hari Raya Aidilfitri) kepada YAB Perdana Menteri dan Keluarga di atas tulisan KOMPAS yang melampau dan sama sekali melanggar etika kewartawanan.

Wartawan KOMPAS yang mengeluarkan berita – dikhabarkan muka depan muka surat akhbar tersebut mengakui bahawa dirinya RAPAT dan AKRAB dengan Anwar Ibrahim (dan wujud arahan tacit Anwar agar KOMPAS menyerang Najib Razak) dalam berita tersebut. Wartawan itu mengakui bahawa Anwar meminta tolong daripada dirinya untuk mengeluarkan berita yang bersifat NON-TRUTH mengenai keluarga PM.

Bagi mereka yang biasa dengan gerakerja media pastinya faham bahawa berita yang TIDAK ADA NILAI KEBENARAN biasanya tidak akan mendapat liputan. Kecuali ianya mampu dibantu dengan data dan maklumat yang menyokong. Adalah sangat malang, sebuah akhbar yang mempunyai nama besar seperti KOMPAS – tunduk kepada desakan seorang ahli politik bankrap seperti Anwar. Tidak kira apa jua hubungan yang ada di antara Anwar dan Indonesia; FITNAH buruk seperti yang dilakukan KOMPAS tidak dapat diterima oleh pengamal media.

Kami dimaklumkan rakan di KOMPAS, bahawa pimpinan tertinggi akhbar tersebut akan bertemu dengan PM Najib Razak petang ini; tanggal 18 Augustus 2011. Sehari selepas Hari Kemerdekaan Indonesia.

Semoga ini menjadi pengajaran kepada media kedua-dua Negara agar tidak BERLEBIHAN dalam melakukan liputan. Mereka wajar lebih kenal siapa Anwar Ibrahim sebenarnya; yang tidak berasa segan dan silu untuk MENIPU bagi mencapai kemenangan politik.

Apabila KOMPAS meminta AMPUN daripada PM Najib Razak petang ini – ianya sekaligus meletakkan Anwar sebagai pemain politik paling kotor abad ini. Rakan media Indonesia MESTI lebih bertanggungjawab dalam melaksanakan tugasan masing-masing.

Istri PM Najib dan Cincin 24 Juta Dollar – KOMPAS

Kontroversi lain yang melingkupi Datin Rosmah adalah hubungannya dengan calon besan bernama Maira Nazarbayev asal Kazakhstan. Maira Nazarbayev yang memiliki gaya hidup ala Imelda Marcos konon memiliki kaitan dengan Organisatziya atau mafia Rusia. Maira Nazarbayev kerap bepergian bersama Datin Rosmah.Mungkinkah kasus cincin berlian 24 juta dollar AS ini nanti menjadi pintu perubahan dan demokratisasi Malaysia? Hanya rakyat Malaysia sendiri yang menentukan. (Iwan Santosa)

Blogger Gelagat Anwar

No comments:

Post a Comment