Saturday, August 6, 2011

Cayalaahh..!! Isu Serbu Gereja…; Blogger PAS Suruh MP Shah Alam Khalid Samad Diam..!

CERITA JAIS MASUK GEREJA; TOLONGLAH MP SHAH ALAM. DUDUK DIAM JE LA.

Baik-baik PAS bila berpolitiking tentang JAIS serbu Gereja. Gunakan taqwa, bukan setakat iman. Tumpukan tujuan jauh, bukan tujuan dekat. Bercakap gunakan akal, dipandu iman, diakhiri taqwa, bukan kerana dendam kesumat.

Hamba pelik bin ajaib, yang kecoh-kecoh buat kenyataan bagi pihak PAS kononnya adalah dari Timbalan Pesuruhjaya, nombor 2 pula itu. Kenapa tidak dengan Pesuruhjaya? Telah ditinggalkan belakang? Atau ada udang disebalik rojak mereka-mereka di Shah Alam?

Bila melihat kejadian kecelaruan JAIS ini, maka nampak sangat ada manusia kononnya gunakan platform sebagai pemimpin, hendak melakukan sesuatu kepada bekas bos. Seperti beliau telah menjadi jahil lagi hilang arah, politik antara JAIS dan EXCO yang menjagai JAIS itu. Untuk makluman semua, semua orang sudah tahu tahap mana kuasa EXCO yang menjaga JAIS boleh kendalikan JAIS. Budak sekolah PASTI pun sudah tahu. Apalagi Timbalan Pesuruhjaya.

Kenapa senapang ditujukan kepada Hassan Ali oleh orang yang konon mewakili PAS, semua orang sudah tahu. Sesiapa yang tidak tahu, tolong keluar dari negeri Selangor dan menetap di Uganda. Ini semua cerita politiking bunuh membunuh. Macam umno. Macam cap ayam. Pada bulan puasa pula itu. Selepas turun dari Palestin lagi.

Adakah ini permulaan persengketaan antara dua musuh lama yang sama parti? Parti Islam pula itu. Harap jauh dari api. Diharap, Pesuruhjaya, diulangi, Pesuruhjaya dapat mendiamkan puak-puak yang bertelingkah ini. Jika lebih bagus, Presiden PAS masuk campur. Bersama dengan Timbalan. Seperti MB Selangor telah lakukan, DIAMkan semua EXCO. Walau yang tiada sangkut paut.

Jika hamba jadi ketua, dua-dua orang hamba jadikan EXCO. Hendak memimpin sangat......
Dicatat oleh Mazwandi Mustaffa di 5:25 PM


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Setuju bro... komen2 MP Shah Alam dah nampak macam sengketa peribadi... TG Presiden PAS TOLONG arah dia DIAM...

No comments:

Post a Comment