Tuesday, August 16, 2011

JAKIM Cepat Bertindak..! Gambar Seksi Depan Masjid Jadi Iklan Raya Product Glow & Glamour….


Mungkin di pihak Nurul, beliau sendiri tidak tahu bilakah gambar ini akan dikeluarkan. So pada dasarnya bukan salah Nurul lah kot. Beliau dilantik sebagai duta produk shj. Ok tetapi...

Apa punya bodoh punya Glow& Glamour ni, agak² lah. Cubalah hormat sikit umat Islam di negara ni. Jagalah sensitiviti umat Islam. Sebagai seorang Islam, saya sendiri dah naik meluat dengan sesetengah syarikat atau pihak bukan Islam di Malaysia ni yg jelas sekali sengaja mengambil kesempatan mempromosi produk & jenama mereka tanpa mengambil kira soal sensitif ni.

Tgk latar belakang Nurul, kelihatan seperti Masjid bukan?? Perghhhh sakit hati gua beb !!!

Tidak salah berdandan untuk kecantikan kerana Islam juga menuntut umatnya berpakaian baru, kelihatan cantik dan indah pada sambutan Hari Raya.

Islam juga menggalakkan umatnya supaya berlembut dan berbaik² sesama manusia dan juga bertoleransi tetapi tidaklah sampai tahap membenarkan kepala dipijak pula. Ini dah lebih. Kalo ye pun nak buat promosi Aidilfitri, mengapa Nurul tidak dipakaikan dengan pakaian yg menutup aurat? Jika diberi pakai baju kurung sendat atau kebaya pun masih nampak solid juga kan?

Mengapa perlu didedahkan bahagian dada dan kaki? Dada dan kaki ker yg nak dihidangkan pada tetamu yg hadir pada hari raya nanti? Astaga..

Pihak berwajib harus memandang serius hal ini. Ini bukan soal remeh tetapi ini soal menghormati bulan mulia bagi umat Islam terutama di Malaysia. Jika perlu iklan ini ditarik balik, maka sangat eloklah. Tetapi jika iklan ini tidak ditarik balik, mesti ada something wrong lah tu pada pihak berwajib.

Wassalam..

3 comments:

  1. Baguslah tu, dah mula sedar akan satu peranan dan usaha dakwah iaitu amal maaruf wa nahi mungkar. teruskan perjuangan mengajak orang islam baka dan keturunan kepada amalan islam yang syamil wal kamil serta mencegah kepada mungkar bermula dari mungkar al akbar. Allah hu akbar..bukan take beer..

    ReplyDelete
  2. Nurul...you nie very cheap sale!!! Buat malu orang Penang Muslim jee...

    ReplyDelete
  3. video kat atas tu lagi seksi,lagi mghina bulan ramadhan rasanya

    ReplyDelete