Thursday, August 25, 2011

Anwar Ibrahim Sakit Kepala….

Saksi keempat pembelaan dalam kes Anwar LIWAT Saiful ditampilkan. Anwar dan barisan peguambela mahalnya mengharapkan satu keajaiban akan berlaku setelah keterangan daripada PAKAR UPAHAN Anwar semalam bukan sahaja tidak meyakinkan, bahkan memperlihatkan ketidaklayakan orang upahan dari Australia itu bergelar pakar menerusi hujah-hujah dan keterangannya seperti orang yang hanya memperolehi maklumat daripada hafalan buku sains!

Pengurus Pentadbiran Hospital PUSRAWI yang merupakan saksi keempat Anwar, Yusni Ali memberitahu mahkamah, ketika dia mengambilalih tugas pada 17 Ogos 2008, fail pesakit bernama Mohd Saiful Bukhari Azlan hanya mengandungi sehelai kertas iaitu 'REKOD PERUBATAN JABATAN KECEMASAN PUSRAWI' dan ianya hanyalah salinan, bukannya dokumen asal.

Dengan bahasa yang lebih mudah faham, keterangan Dr.Mohd Osman yang menyatakan telah menyediakan laporan pemeriksaan kesihatan terhadap Saiful, sangat-sangat menimbulkan keraguan.

Dalam keterangannya, pegawai perubatan yang berasal dari Myanmar itu berkata, dia telah menyediakan laporan perubatan Mohd Saiful Bukhari dan menyerahkannya kepada seseorang yang didakwanya sebagai pegawai Hospital Pusrawi bernama Azlan.

Anwar Ibrahim dalam kenyataan membela diri yang tidak boleh disoalbalas oleh pendakwa, menafikan dia telah melakukan liwat ke atas MOHAMED SAIFUL dan bukannya MOHD. SAIFUL BUKHARI AZLAN... Mohamed Saiful dan Mohd Saiful Bukhari adalah dua individu yang berbeza!

Sesuatu yang paling menarik ialah apabila Yusni juga memberitahu mahkamah yang dia telah menandatangani satu akuan bersumpah selepas seorang peguam bernama Yusri dan Pesuruhjaya Sumpah bernama Anuar yang merupakan wakil Anwar Ibrahim menemui dan meyakinkannya bahawa dokumen itu hanyalah untuk simpanan sulit.

Dan dokumen berkenaan kemudiannya diserahkan kepada wakil Anwar.

Keterangan yang diberikan oleh pegawai PUSRAWI itu nyata amat tidak menyenangkan dan langsung tidak memberi kelebihan kepada Anwar Ibrahim.

Adakah Yusni Ali, Dr. David Wells dan Dr. Osman Abdul Hamid telah dirasuah oleh UMNO selain membuat konspirasi dengan Najib Abdul Razak sebagaimana alasan yang kerap diberikan oleh Anwar serta para pencacainya setiap kali mereka terhimpit?

Kita nantikan... paling tidak pun dalam ceramah politik berbentuk tazkirah yang bakal diadakan malam nanti di seluruh Malaysia!!!

Blogger
The Flying Kick

No comments:

Post a Comment