Saturday, August 27, 2011

Pemimpin Pkr Hanya Tahu Nak Salahkan Umno...! Accident Macam Ni Pun Salahkan Umno Jugak La...


Ketua Penerangan PKR, Muhammad Nur Manuty yang merupakan salah seorang daripada penjilat Anwar yang diberikan jawatan berkata, politik kotor yang diamalkan oleh UMNO sebagai punca perpecahan orang Melayu, bukannya disebabkan oleh Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat. Dia menjuruskan neraca tersebut kepada kenyataan 'sekerat' Mufti Perak, yang dipetiknya.

Konteks yang diutarakan oleh Harussani Zakaria sebenarnya adalah lebih luas berbanding pemikiran kontot dan sontot Muhammad Nur Manuty. Nasihat yang diberikan oleh Harussani Zakaria kepada Dr.Mahathir adalah pada ketika peringkat awal Anwar diseret ke muka pengadilan, bukannya selepas pengadilan yang membuktikan Anwar Ibrahim memang bersalah kerana meliwat dan menyalahgunakan kuasa sekaligus menyebabkan dia dijatuhi hukuman penjara selama 16 tahun.

Gelagat Muhammad Nur Manuty menyalahkan UMNO sebenarnya adalah gelagat stereotaip untuk mengelakkan diri dan partinya daripada dipersalahkan.

Gerakan Reformasi pada 1998 digerakkan oleh Anwar Ibrahim yang sangat takut diseret ke muka pengadilan walaupun terdapat aduan yang kes yang memerlukan dia didakwa. Apakah Muhammad Nur Manuty berpendapat bahawa Anwar Ibrahim berada DI ATAS UNDANG-UNDANG dan tidak boleh didakwa dan dibicarakan agar orang Melayu tidak berpecah?

Bagaimana pula dengan hasutan, tohmahan, dakyah dan fitnah yang ditabur oleh Anwar Ibrahim selain pembodohan orang Melayu yang dilakukan secara berleluasa dan terang-terangan oleh Pakatan Rakyat? Tidakkah itu merupakan salah satu daripada kaedah pemecahan dan pengucar-kaciran?

Menariknya, ada kata-kata Muhammad Nur Manuty yang mengesahkan bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang peliwat. Dek kerana UMNO 'berjaya' mengesan perbuatan terkutuk Anwar Ibrahim itu, maka Muhammad Nur Manuty beranggapan bahawa UMNO telah memecah belahkan Melayu.

Tetapi yang paling aneh, apakah selepas UMNO tertubuh dan PAS menjadi serpihan, selepas itu Semangat 46 dan akhir sekali PKR, maka UMNO juga yang dipersalahkan kerana Melayu berpecah-belah?

Lawaknya orang jenis Muhammad Nur Manuty.... sepatutnya dia bertanya dirinya sendiri, mengapa dia sendiri memerlukan sebuah parti baru atau mengapa dia menyertai PKR. Apakah kerana perjuangan Melayu, atau kerana jawatan atau kerana simpati kepada Anwar Ibrahim?

Lawak-lawak belaka puak-puak ini!!!

Blogger The Flying Kick

No comments:

Post a Comment