Wednesday, August 24, 2011

Tan Sri Khalid Hormat Kat Setan Dap... Tak Hormat Kat Sultan...!


Selangor.. Khalid Gagap.. Inilah akibatnya apabila cuba menafikan perkara yang benar dan hak,. Inilah akibatnya apabila cuba mengaplikasi Enakmen Syariah yang telah ditetapkan. Dan ini juga akibatnya apabila cuba mengenepikan tugas Sultan sebagai Ketua Agama. Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa semalam telah bertitah bahawa kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa baginda menitahkan atau mencadangkan supaya kerajaan negeri menubuhkan Majlis Penasihat Syura adalah sama sekali tidak benar.

Perkara itu itu dinyatakan oleh Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani dalam kenyataan yang dikeluarkan pada hari ini. Sultan Selangor murka lagi setelah MB Selangor membuat kenyataan palsu menitahkan agar ditubuhkan Majlis Syura bagi menyelesaikan isu Murtad dan Gereja. Adalah 1 tindakan yang sengaja dibuat bagi melengah2 kan keputusan yang terang2 boleh dikenakan mengikut Enakmen Syariah sedia ada. Kenapa?

Kerana DAP Selangor tidak akan sama sekali menerima Enakmen tersebut. Bagaimana mahu meletakkan Perundangan Islam sebagai sasaran utama pentadbiran Negara jika Enakmen sedia ada pun cuba diketepikan?

Apakah nasib Islam di Selangor selepas ini? Mungkin sasaran selepas ini menghalang kuasa Sultan terhadap perundangan Islam Negeri agar ianya dapat diselesaikan mengikut selera Pakatan? Puak2 PAS seperti Hasan Ali tidak akan ke depan dek kerana tindakan beliau dilihat mengenepikan suara Pakatan? Apa dia suara Pakatan? Toleransi kononnya. Toleransi yang dikuasai DAP semata2.

Suara yang berbunyi Islam hanya dibenarkan melalui pemakaian semata2. Pakailah tudung selabuh mana yang hendak dipergayakan. Namun, perlaksanaan Dasar Negeri waimah Negara sekalipun lebih 'kafir' daripada perundangan sedia ada. Jika hari ini kenyataan Sultan Selangor boleh diketepikan, apa yang akan berlaku selepas ini..?

Blog Gelombang Rakyat

No comments:

Post a Comment