Tuesday, August 9, 2011

Pkr Guna Duit Rakyat Sgor Bayar Peguam Untuk 12 Orang Melayu Kantoi Gereja DUMC..?

Wow...sepantas kilat 12 orang yang ditahan JAIS dalam gereja minggu lepas telah memasang peguam.

Kata miskin dan hidup susah sampai terpaksa minta bantuan di gereja , tapi mampu pula bayar peguam.

Maklumat yang diterima mengatakan 12 individu yang ditahan oleh JAIS tempohari tiba-tiba enggan beri kerjasama kepada JAIS sekarang. JAIS panggil untuk ambil keterangan pun mereka tak mahu datang kerana katanya peguam tak bagi datang.

Peringkat awal mereka dikatakan memberi kerjasama yang baik kepada JAIS. Tetapi selepas itu difahamkan apabila ada pihak dari DAP yang masuk daun dan mencucuk serta memberi peguam, tiba-tiba 12 individu tersebut mula buat onar.

Difahamkan JAIS akan memohon waran untuk membolehkan 12 individu tersebut hadir memberi keterangan.

JAIS silap sebenarnya. Setatutnya dalam kes yang berprofail tinggi seperti ini JAIS tidak lepaskan 12 individu tersebut bebas. Kerana itu boleh membuat puak-puak gereja menghampiri mereka semula dan ditawarkan tawaran lumayan untuk pusing balik cerita supaya memihak kepada mereka.

Patutnya tempohari JAIS dapatkan kebenaran Mahkamah dan tahan 12 individu tersebut dimana-mana pusat tahanan atau rumah perlindungan. Kasi siasat habis-habis terlebih dahulu. Sekarang , lihat apa yang jadi? Mereka berjaya menguasai balik orang-orang Islam yang JAIS selamatkan.

[taken from
Blogger Rbf]

No comments:

Post a Comment