Friday, February 6, 2009

Inikah Sifat Orang Melayu..??

Ampun Tuanku Beribu ribu Ampun…
Sembah Patik Harap Diampun…

That’s what we always heard bila kita nak persembah ke bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan, bila mengadap.

This former MB of Perak is a real PENDERHAKA! And this bastard has the guards to offer his DERHAKA openly..!!! That’s never happened in this country, apatah lagi daripada seseorang berbangsa melayu… Now I wonder if this bastard Nizar is really melayu??? Is it true dia nie ada keturunan cina…?

Terbakar darah melayu dalam diri ini bila baca Utusan pagi tadi, semakin laju Salem Lights disedut, real tension!!! If this Nizar is in front of me right now, I ludah muka sial dia nie…

Semoga pihak Istana Sultan Perak akan hukum PENDERHAKA ini..

20 comments:

  1. Salam Sis,

    Mmg biadap perbuatan Nizar ni.Kalau dia yg melayu pun berani² nk bantah arahan Sultan apatah lagi kaum² lain nti.

    Kesian Abe Nizar.Dia masih x dpt terima kenyataan dia kehilangan jawatan dan x dpt duduk lagi di kerusi empuk.huhu~

    ReplyDelete
  2. Salam Lawyer Garang..

    Karpal Singh mengajar Mohd Nizar supaya lebih kurang ajar..haram jadah punya Karpal..dia ni dah memang lama anti dengan Sultan Azlan?

    Utusan Online, 6 Februari 2008
    Mohammad Nizar akan saman Sultan Perak06/02/2009 12:51pm

    KUALA LUMPUR 6 Feb. - Bekas Menteri Besar Perak Mohammad Nizar Jamaluddin akan memfailkan saman terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di Mahkamah Tinggi Ipoh pada Selasa ini.

    Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, langkah itu akan dilakukan berikutan Sultan Perak bertindak melampaui bidang kuasanya untuk mengisytiharkan kerajaan pakatan pembangkang di negeri itu sebagai tidak sah.

    Pada sidang akhbar di pejabatnya di sini Karpal berkata, di dalam saman tersebut Sultan Perak akan dinamakan sebagai defendan pertama dan kerajaan negeri Barisan Nasional yang baru di negeri itu sebagai defendan kedua. - Utusan

    Rasa-rasa nak aje balik ke Ipoh malam ni cari si Nizar penderhaka ini..sabar..sabar..

    salam perjuangan

    ReplyDelete
  3. tq atas sokongan sdri

    marilah kita bersama sama kasi GEGAR bloggers world utk runtuhkan Pakatan Rakyat!!!

    ReplyDelete
  4. sapa lg yg nk angkat raja & sultan kalo bukan orang melayu~

    ReplyDelete
  5. jangan angkuh single mum,sultan pun manusia,x suci dr kesilapan,igtlah sebaik2 penghukum adalah Allah taala,dan sebaik2 insan adalam islam,melayu xkn menjanjikan pape jaminan kpd kita,tnpa melayu pun kita blh hidup,tp tnpa islam,hancur segala2nya, TAKBIR!!!

    ReplyDelete
  6. let join us as one team called Blogger Pembela Negara.

    Pls do not hesitate to contact me via YM or email panglimaperangcyber@yahoo.com

    if u aggree i will add ur blog to my list
    as one bpn's blogger.

    tq

    ReplyDelete
  7. sis..

    kat malaysia pun ade army kita dari golongan hawa..hehehhe
    tentang y.b nizar ni..sebenarnye beliau adalah seorang yg bagus..yg ade semangat mengubah corak pemerintahan yg berkepentingan peribadi kepada yg lebih jujur.tetapi...ade tetapi..
    siapakah tulang belakang y.b nizar?
    orang yg ada kepentingan peribadi juga.y.b nizar hanyalah boneka yg di gerakkan oleh org2 di belakangnya itu..
    bape org dun org melayu?tak penah wujud lagi hampir separuh ahli dun bukan melayu di semenanjung..malas nak cakap panjang2..rakyat dah bole nampak sebenarnya..

    p/s najamarine bukan lah penyokong kerajaan tetapi gelagat pembangkang lagi menjelikkan.

    ReplyDelete
  8. buat single mum

    oo,kau malu apa bila yg bekopiah dan bertakbir membuat angkara biadap d depan istana,tp pernahkah ko rasa sedih orang melayu yg mengaku islam menghina nabi,katanya nabi simpan jangut kerana tiada gillet,hukum hudud dah x relevan,kerana x sesuai dgn masa skrg. Jangan lah jd manusia yg jahil,tp x mengaku akan kejahilannya,sedarlah

    ReplyDelete
  9. ayuhhhh bloggers semuaaa!!!...kita ganyang PR sampai lumat!!!!!...jgn kasi chan kt penderhaka bangsa tu bermaharajalela!!!!

    ReplyDelete
  10. Abg Panglima Perang,

    you have my blessing n u may add my blog into BPN listing..

    ReplyDelete
  11. salam hormat.
    masa sudah membuktikannya...lihatlah warna-warna sebenar Pakatan Rakyat.
    lihat juga blog saya di http://nasilemakbungkus.blogspot.com

    Wassalam.

    ReplyDelete
  12. Salam buat pengkritik..

    Sebelum ini Pas tidak pernah sama sekali menggalakkan penyokongnya menjadi ganas dalam menyelesaikan isu politik. Kepimpinan parti itu sentiasa memperingatkan mereka supaya menghormati undang-undang.

    Malah dalam sesetengah situasi, Pas akan bersama-sama UMNO mempertahankan kedudukan raja-raja. Tetapi selepas 1998, apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) dilahirkan melalui perasaan kebencian mendalam, Pas seolah-olah terseret sama mengikut jejak PKR.

    Sudah ada ahli-ahli Pas yang berani turun ke jalanan melakukan demonstrasi, mencerca dan memaki hamun UMNO seperti yang dilakukan oleh PKR. Apa yang berlaku di Kuala Kangsar, Jumaat lalu jelas membuktikan bahawa semakin ramai penyokong Pas dicemari 'virus' PKR.

    Mereka terpekik terlolong di jalanan, bertempur dengan pihak polis dan merosakkan harta awam. Semua ini adalah perlakuan penyokong PKR yang kini menyerap kepada penyokong Pas.

    Lebih malang lagi, Pas kini terjebak dengan pakatan pembangkang yang disertai oleh PKR dan DAP untuk menyeret Sultan Perak, Sultan Azlan Shah ke mahkamah.

    Segalanya hanya kerana tidak berpuas hati dengan keputusan Sultan Azlan Shah memperkenankan permintaan Barisan Nasional (BN) menubuhkan kerajaan di Perak. Demi untuk melihat pembangkang terus berkuasa, Pas sanggup menjejaskan segala prinsipnya untuk mempertahankan raja-raja Melayu.

    Tanpa mahu mempertimbangkan bagaimana arifnya Sultan Azlan Shah membuat keputusan sebagai bekas Ketua Hakim Negara, Pas merelakan diri mereka dipergunakan oleh PKR dan DAP untuk mengambil tindakan yang dianggap boleh menjatuhkan martabat raja-raja Melayu.

    Tidak kisahlah apa pun istilah pembangkang bagi menghalalkan tindakan mereka itu tetapi yang pasti, ia berkaitan dengan apa yang dilakukan oleh Sultan Azlan Shah.

    Dalam keghairahan untuk menunjukkan kesetiaan kepada pakatan pembangkang biarpun mempunyai perbezaan ideologi yang cukup ketara, Pas seolah-olah terlupa bahawa Perak bukan negeri yang dimenanginya secara majoriti. Padahal Pas hanya menumpang kejayaan DAP iaitu parti yang menentang pelaksanaan hukum Islam - prinsip yang diperjuangkan oleh Pas sendiri.

    Di Perak, Pas hanya memperolehi enam kerusi sedangkan DAP 18 kerusi. Walaupun Pas diberi penghormatan menjadi Menteri Besar tetapi semua orang tahu kenapa ia terpaksa dilakukan.

    Atas sebab itulah, selama ini Pas tidak pernah berbangga dengan kedudukan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak. Mereka lebih menghargai Datuk Azizan Abdul Razak di Kedah dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kelantan.

    Berdasarkan kedudukan itu, Pas seharusnya tidak begitu ghairah untuk menentang keputusan Sultan Azlan Shah sehingga sanggup bersekongkol dengan PKR dan DAP. Pas perlu memaparkan jati diri sebenar dan bukannya mengorbankan prinsip demi menjaga hati PKR dan DAP.

    Pas harus memahami apa yang berlaku di Perak bukan sekadar berkisar soal kuasa politik sahaja. Lebih daripada itu, ia perlu memastikan segala titah perintah sultan dipatuhi dan bukannya diingkari.

    Pas harus memahami, mereka adalah parti kedua terbesar orang Melayu selepas UMNO. Orang Melayu tidak boleh bergantung kepada DAP atau PKR dalam mempertahankan institusi dan kepentingan mereka selain kepada UMNO dan Pas. Tetapi kalau Pas sendiri 'mohon derhaka' dengan dilihat mengkhianati institusi Melayu, siapa lagi yang orang Melayu boleh harapkan?

    Dalam menghadapi konflik di Perak ini, kepimpinan Pas perlu jelas dan tegas menyatakan pendiriannya. Jangan bersikap lidah bercabang. Jika Pas beranggapan apa yang dilakukan oleh pembangkang untuk membawa isu Perak ke mahkamah boleh menjejaskan institusi raja-raja maka mereka perlu menentangnya.

    Pas perlu sedar tindakan mereka sekarang bukan untuk menegakkan keadilan atau untuk mengembalikan suara rakyat. Kalau itulah matlamatnya kenapa sejak awal lagi Pas terus bersekongkol dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk merealisasikan impian 16 September?

    Malah dalam soal lompat parti juga, di kalangan pemimpin Pas sendiri menampakkan percanggahan dan seolah-olah berada dalam alam keliru. Lihat sahaja kenyataan Nik Abdul Aziz. Mursyidul Am Pas itu pada awal Mei tahun lalu menyokong undang-undang lompat parti digubal. Beliau menyifatkan wakil rakyat yang lompat parti sebagai 'bukan manusia'.

    Namun pada 14 Mei, beliau mengubah pendirian dan menyokong pembangkang untuk menarik ahli Parlimen BN menyertai pakatan itu bagi membentuk kerajaan Pusat yang baru.

    Bagaimanapun, beliau meletakkan syarat akan hanya menerima ahli Parlimen BN terutama daripada UMNO sekiranya mereka menyertai Pas.

    "Ia terletak di atas orang politik, negara kita demokrasi cumanya bagi orang Melayu yang dulunya UMNO, kalau dia nak masuk Pas, bukan maknanya nak masuk Pas tapi balik asal, kerana orang Melayu ini orang Islam, Islam menetapkan dasar-dasar hidup."

    Kenyataan Nik Abdul Aziz itu bermakna beliau menyokong wakil rakyat melompat parti asalkan masuk Pas malah turut berkata:

    "Saya tidak boleh ganggu orang lain kerana ini negeri demokrasi, demokrasi yang sampai ke peringkat hilang kawalan agama, inilah masalah kekalahan UMNO.

    "Wakil BN masalahnya seperti yang saya katakan tadi, kita tidak boleh nak halang, sampailah pada peringkat nak buat undang-undang, kita lompat pun tidak boleh. Kami pernah bawa naik ke mahkamah masa di Kelantan dulu, kes wakil Semangat 46 masuk UMNO balik tetapi tiada apa-apa kerana memang hak untuk melompat parti terbuka di negara demokrasi."

    Jika itulah hujah Nik Abdul Aziz, kenapa sekarang beliau mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan Perak yang ditubuhkan oleh BN adalah sebuah "kerajaan yang haram"?

    Adakah kerana wakil rakyat PKR dan DAP menyokong BN maka ia menjadi haram? Tetapi kalau wakil rakyat BN masuk pembangkang sehingga menumbangkan kerajaan BN ia dianggap "kerajaan yang diberkati"?

    Oleh itu, dalam isu krisis politik di Perak, Pas yang sudah berusia 57 tahun harus memaparkan pendirian yang jelas. Janganlah terus menjadi keliru hanya untuk menjaga kepentingan politik bersama PKR dan DAP. Mungkin Pas berbangga kerana sikap itu tetapi jangan sampai mereka dianggap sebagai "pak turut" sahaja seperti mana yang ditafsirkan berlaku di Perak itu.

    Ingat, sesiapa sahaja yang tidak taat kepada pemerintah ataupun raja yang memerintah sesebuah negeri, orang itu dianggap derhaka. Di dalam al-Quran jelas menyuruh umat Islam supaya sentiasa taat kepada Allah, rasul dan pemerintah iaitu raja.

    Raja yang adil dan bijaksana dalam melaksanakan tugas demi kepentingan umat Islam asalkan tidak bertentangan dengan syariat, wajib dihormati.
    Oleh itu, kita wajib menghormatinya selama mana raja itu memerintah di sesebuah negeri itu.

    Daulat Tuanku.

    Salam perjuangan

    ReplyDelete
  13. bn dan umno adalah kerajaan dajal.kerajaan pembohongan.kerajaan suka memnfitnah manusia sesama manusia.hidup pkr!!hidup dsai!!

    ReplyDelete
  14. jANGAN lUPA SAPA DAN POLITIK MANA YANG MEMBUKA RUANG KEPADA PERLEMBAGAAN YANG MEMBOLEHKAN SULTAN ATAU RAJA DI HERET KE MAHKAMAH HINGGA HILANG KEKEBALAN INSTUSI RAJA-RAJA. pOLITIK DAN ORANG MELAYU JUGA YANG MEMULAKAN PENDURHAKAAN INI...kenapa ketika itu tak ada yang mempertahankan institusi sultan dan raja-raja . Saya melihat semuanya ketika itu macam belatuk orang Melayu bersetuju pendurhakaan terhadap raja-raja dibuat.

    ReplyDelete
  15. dear single mum..u takkan jadi janda kalo suami u jenis abiskan masa di masjid n laburkan wang pd yang memerlukan n bukan main golf..golf kononnya hobi sorg yang jaga status...tak perlu status,mati tanam dlm tanah gak..bukan dlm keranda emas yg ada aircond...

    ReplyDelete
  16. Salam ziarah

    Soalan Mudah...



    Ruang murtad,undang undang mana yang buka ruang?

    Derhaka sultan,parti mana yang mulakan??

    Tepok dada,tanya kerajaan pusat..

    ReplyDelete
  17. erM.
    bukankah 'derhaka' yang digunakan dalam petikan berita di atas merupakan bahasa istana yang membawa maksud 'tidak setuju'.

    kita pun faham bahawa penggunaan bahasa istana dan bahasa kita ni tak sama.

    sungguh cepat kita melatah.

    ReplyDelete
  18. org jahil jgn blagak mcm pandai agama.....

    ReplyDelete
  19. lawyer bodoh yang garang kononnya....
    belajo sikit ayat istana...
    tu kan ayat istana....
    jadi lawyer tapi bangang....

    lagi satu...jgn isap rokok banyak sangat....
    pompuan tak elok isap rokok...isap benda lain takpe....kakakak.....

    ReplyDelete