Friday, December 9, 2011

The Unspinners Belasah Tan Sri Rozali Syabas Kaw Kaaww..!!

Tan Sri Rozali, taukeh besar air untuk Selangor sedang berubah angin dari tamak haloha ke gila kuasa. Dia sudah berangan dan bercita-cita nak jadi Menteri Besar Selangor.

Penglibatannya dalam macam2 NGO pun untuk naikkan profil politiknya.

Janjinya adalah kasi dia satu tahun saja, dia akan selesaikan kemelut air di Selangor. Masaalah air akan jadi meruncing dan kritikal dari lebh kurang tahun 2013 seterusnya. Itu pasal perlu dibina EMpangan Ulu Langat.

Khalid Ibrahim mahu beli aset2 air tapi dia nak beli murah. Duit takde tapi dia mahu Federal Gomen biayainya melalui skim pembiayaan yang dia ingat orang lain bodoh tak faham helah.

Keadaan Stalemate.

Awal tahun ini ada satu demo terhadap Syabas. Bagai nak gilalah orang Syabas cuba pertahankan Tan Sri Rozali. Dengan hanya kasi blogger duit minum teh, berhempas pulas blogger pertahankan Syabas.

Padahal dialah punca segala.

Itulah kawan-kawan sekelian, bela orang atau sanjung sesiapa mesti berpada. Buat research dan tahu maklumat dahulu. Perlu jaga reputsi.Itu untuk jangkamasa panjang.

Jangan blogger sampai jadi pelacur macm banyak penulis buku politik. PKR kasi duit, sanggup saja. Camna nak maintain bini banyak. Setakat ambil pemberiaan duit teh, tak ada benda lagi. Itu adat Melayu tapi yang salah tak perlu dibela. Jaga ama kita.

Semasa itu pendirian Unspnners bukan untuk pertahankan Razali dan Syabas. Nampaknya bekas MB Selangor, Dato Dr Khir Toyo pun tak pertahankan Rozali.

Mana tidak, memang betul saranan Pakatan Rakyat bahawa Rozali pakai batang paip dari Indonesia yang berkualiti rendah dan tidak ikut specifikasi. Ada banyak lagi.

Macam mana dia akan menang. Apa langsung tabur kekayaannya akan menjamin kemenangan di politik alaf baru ini? Dah tabur duit, dia mesti nakkan balik.

Apa lagi sapu pulak tempat lain macam Khalid Ibrahim sapu juga untuk dapatkan modal dia masa jadi Bendahari Selangor. Adik dia tukang collect.

Takde ceritalah satu penggal, nanti mintak dua penggal dan seterusnya.

Rozali ini adalah satu manusia yang sia-sia UMNO bela dan beri peluang. Dulu loyar melepek di bangunan PKNS buat Sales Purchase Agreement. Bila dah kaya, bertambah tamak.


Sebabnya tak tahu bersyukur, tengoklah perkahwinan pun cerai bederai dengan isteri ketiga (?). Nasib bini pertma masih setia kepada suami yang sudah menduakan kasih sayang isteri.

Continue reading..., please click here

2 comments:

  1. blog unspinner setakat ini diangap fitnah kerana tiada pembuktian. melaporkan semula fitnah adalah subahat. dosa terpalit juga kepada pemilik blog ini. nasihat saya, hentikanlah menyebarkan fitnah. anda sendiri tau hukum fitnah ini. berhati2 yer. sekian wasalam. (Wali Sebelas)

    ReplyDelete
  2. Selepas solat maghrib di mesjid, cuba fikirkan apa yang kita tulis di dalam blog mendatangkan pahala atau dosa. Saya bukan nak buat kuliah di sini, cuma terpanggil untuk berpesan kepada umat Islam yang menulis blog ini dan sekutunya... "sebutir perkataan yang kita tulis amat bermakna jika ia mendatangkan pahala". pesanan ini datang dari orang yang kena tuduh di dalam blog ketika saya terserempak dengannya di sebuah kawasan awam di sekitar Shah Alam. Allahu Akbar.

    ReplyDelete