Tuesday, December 13, 2011

MCA Pulak Yang Tolong Settlekan 'Medical Bill' Ibu Kepada Ahli Parlimen Dap Yb Teo Nie Ching.....??

Berita yang tersebar luas di media-media cetak berbahasa Cina seperti Guang Ming Daily, pastinya anda tidak akan temui di Malaysiakini, Suara Keldaian apatah lagi di Haprakdaily.

Berita mengenai Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching, yang meminta pertolongan daripada Ketua MCA Negeri Sembilan, Datuk Yeow Chai Thiam, untuk menyelesaikan masalah ibunya yang mempunyai komplikasi jantung....

Walaupun Ahli Parlimen Serdang ini mempunyai suami yang merupakan seorang doktor, namun Ahli Parlimen ini tidak dapat menyelesaikan masalah keluarganya sendiri.

Malah, masalah komplikasi jantung ibunya beliau harapkan kepada MCA Negeri Sembilan untuk menyelesaikannya. Apa masalah kedua-dua pasangan suami isteri ini yang tidak dapat menyelesaikan masalah ibu sendiri...?

Apa yang amat mengecewakan adalah disebabkan keegoan dan perasaan meninggi diri yang menebal di dalam jiwa Ahli Parlimen Serdang berpartikan DAP ini menyebabkan beliau tidak sedikitpun mengucapkan terima kasih dan cuba untuk menyembunyikan perkara ini daripada perhatian ramai.

Tidak terlintaskah di hati YB ini untuk mengucapkan terima kasih kepada MCA Negeri Sembilan yang bersusah payah membantu menguruskan perubatan ibunya...?

YB Serdang ini hanya mengakui pertolongan yang diberikan oleh MCA Negeri Sembilan hanya setelah media-media cetak berbahasa Cina mengetahui mengenai perkara tersebut.

Inikah ciri-ciri Yang Berhormat Pakatan Haram....? Mengigit tangan orang yang memberi pertolongan dan tidak tahu untuk berterima kasih.

Kalau masalah keluarga sendiripun YB DAP meminta pertolongan daripada Barisan Nasional, bagaimanalah agaknya kita boleh sandarkan harapan kepada beliau untuk menyelesaikan masalah Rakyat?

Blog Cucu Tok Selampit...

No comments:

Post a Comment