Thursday, November 3, 2011

Di Penang Dap Sebut Isu 3L Bukan 3R - Laba, Lamas, Lasuah...... Ha haaa haaaaaa

Isu 3R… Raba, Ramas dan Rasuah. Selain memberi kenyataan berbeza berhubung isu tersebut, nampaknya sehingga kini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak menyaman pihak blogger yang didakwa membuat fitnah terhadap tuduhan tersebut.

“Hairan kerana Lim Guan Eng melenting. Apakah beliau yang makan cili itu?”, demikian lontaran pemilik blog MiM terhadap tindak tanduk Guan Eng dalam berhadapan isu berkenaan.

Kata pemilik blog MiM adalah sungguh menghairankan kerana di dalam keadaan ‘sugul kecewa’ kerana anak beliau dikaitkan, Lim Guan Eng masih ada hati untuk membuat fitnah.

MiM telah difitnah oleh Setiausaha Agung DAP yang mendakwa bahawa MiM adalah ‘vice-chairman’ UMNO Bukit Gelugor padahal, MiM tidak pernah langsung menjawat jawatan tersebut.

MiM juga dikaitkan oleh Setiausaha Agung DAP dan portal-portal pro-pembangkang yang terkenal dengan putarbelit mereka dengan menuduh MiM mengaitkan entri awal MiM dengan nama Lim GuanEng.

“Ini adalah satu pembohongan besar tahap fitnah. Padahal, MiM hanya menyebut VVIP sahaja dan mengaitkannya dengan peribahasa ‘siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya’.


“Hairan kerana Lim Guan Eng melenting. Apakah beliau yang makan cili itu?”, katanya kepada UMNO-Online di sini.

MiM ingin tekankan di sini bahawa sungguh memalukan apabila seorang pemimpin yang berjawatan tertinggi seperti Setiausaha Agung DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang sanggup menjatuhkan maruah dan kredibiliti beliau dengan menabur fitnah. [Blog GPB]

1 comment:

  1. Mmm

    LG, mungkin bunyinya pun lebih "seksi"...

    Laba, Lamas, Lasuah!!!

    ReplyDelete