Saturday, November 5, 2011

Alahai Cikgu Mala Yakin Lim Guan Eng Itu Umar Abdul Aziz

Beginilah kalau dah jatuh cinta. Semuanya nampak baik belaka. Walhal apa yang dibuat oleh Guan Eng tu hanyalah untuk menunjuk-nunjuk saja. Cita-cita Cikgu Mala tinggi, nak jadi YB kat Johor ni, tetapi kalau apa yang kerajaan Johor sekarang dah buat pun masih tak tahu, bagaimana nak terangkan kepada rakyat perkara yang sebenarnya.

Apa hebatnya setakat pemberian one-off Guan Eng tu dan juga 260 orang? Nak tengok apa yang Johor dah buat, baca kat bawah ni;

Guan Eng baru nak sekali iktiraf, tetapi cuba bandingkan apa kerajaan BN Johor dah buat;
  1. Penghafaz 30 juzuk Al Quran menerima elaun RM1000 sebulan seumur hidup.
  2. Ada 552 Sekolah Agama Kerajaan Negeri dengan lebih 5000 guru dan lebih 135,000 murid yang semuanya atas biaya kerajaan negeri Johor (BN).
  3. Belanjawan 2011, peruntukan Jab Agama Islam untuk tujuan pendidikan, pembinaan sekolah agama dan program pembangunan ummah ialah RM21 juta, tidak termasuk gaji dan kos mengurus.
  4. Pada tahun 2008, para Hafiz dan Hafizah yang berjaya dikesan berjumlah 505 orang. Mungkin ramai lagi yang tak dapat dikesan kerana low profile.
  5. Program membudayakan Al Quran berjaya melibatkan lebih 70,000 peserta.
  6. Program Tahfiz Ibnu Sina dan Tahfiz Imam Syafie sebagai langkah mewujudkan lebih ramai lagi para penghafaz Al Quran secara konsisten.
  7. Guru Al Quran (sambilan) yang diiktiraf dan dibayar elaun oleh kerajaan Negeri Johor ialah seramai 2182 orang dengan masing-masing memperolehi RM100 bagi setiap sessi dengan masing-masing memperolehi sekurang-kurangnya RM400 sebulan bagi 4 sessi.

Camna Cikgu Mala, Guan Eng boleh challenge ke? Kalau ya pun dah jatuh cinta dengan Guan Eng, janganlah sampai tak nampak apa yang baik kat Johor ni. Ehhh....Guan Eng dah sunat ke belum...?
[sumber]

2 comments:

  1. Ini bukan wanita ini betina, Uztad start, ustazah menadah.

    ReplyDelete
  2. Alahai....kalau nak tau yang kulup tu lebih syok dan sedap kerana geli... Kalau nak tau lagi itulah yang dikatakan " masuk bertabik, keluar bersalam"

    Seronoknya kalau boleh puji bangsa dan kerajaan kafir. Kerja-kerja Kifayah orang Islam tak namapk pun. Nampak jugak yg kulup tu. Orang2 kafir inilah yang akan membawa jenazah "kita" ke kubur nanti...mau ka dia orang bawa??? Pantang tok nenek laa...oiii

    ReplyDelete