Friday, May 4, 2012

Kenape Tan Sri Khalid MB Boikot Sidang Media Untuk Pertahankan Azmin Ali...?

Sidang media yang dibuat oleh Ketua Wanita PKR merangkap Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Mak Lampir bagi membersihkan nama Azmin Ali berhubung skandal seks jamban, rupa-rupanya mempamerkan sesuatu yang selama ini menjadi igauan buruk buat Azmin Ali.

Tidak ada pemimpin kanan PKR kecuali Zuraidah, Kamarul Bahrain, Chua Jui Meng dan Sam Ketot yang mahu memberikan sokongan kepadanya!

Malangnya baik Zuraidah mahupun Sam Ketot gagal memberikan jawapan yang memuaskan dalam pembelaan mereka terhadap Azmin Ali.

Zuraidah Kamaruddin bagaikan sudah hilang akal kerana asyik menyalahkan dan mengaitkan UMNO dalam skandal seks jamban Azmin Ali. Jawapan klise sebegitu kelihatan sudah tersangat basi dan tidak seharusnya dituturkan di dalam sidang media seperti itu.

Namun yang paling menarik ialah apabila Sam Ketot cuba membodohkan rakyat Malaysia dengan kenyataannya bahawa polis boleh menyiasat kes tersebut tanpa perlu laporan polis dibuat. Dia mengeluarkan kenyataan bodoh kononhya akan memaksa polis untuk melakukan siasatan tanpa perlu membuat laporan.

Belum lagi berkuasa... Belum lagi menang kerusi Parlimen atau DUN, dah berlagak besar kepala. Kalau ada sedikit kuasa, barangkali senang-senang puak ni akan perintah polis untuk bunuh orang ramai.

Hakikatnya daripada sidang media yang diadakan, Azmin Ali sebenarnya berada dalam zon merah. Ketiadaan para pemimpin kanan PKR, termasuklah Menteri Besar Selangor yang merupakan musuhnya, jelas menunjukkan kebencian yang keterlaluan terhadap Azmin Ali.

Dengan kata lain, Azmin Ali selama ini hanya bergantung kuat kepada Anwar Ibrahim. Tanpa Anwar ibrahim, pastinya Azmin Ali hanyalah seorang budak pejabat yang kerjanya hanyalah mencari fail!

Blogger The Flying Kick....

No comments:

Post a Comment