Thursday, September 22, 2011

Yb Teresa Kok Nie Banyak Cakap Laa....

Isu pasal Si Maharam ni masih lagi hangat diperkatakan rupanya. Ingatkan dah lama padam dah cerita tu. Rupanya, masih ada lagi pemimpin Pembangkang yang tak puas hati ye.

Diorang yang sibuk - sibuk menghangatkan cerita tu walaupun Si Manaharam tu dah mintak maaf sebelum ini. Jadi kenapa diorang nak tuduh BN pulak yang kasi panas?

Kata Si Terasa Kok ni, BN khususnya UMNO tidak seharusnya terus memainkan isu tersebut untuk kepentingan Politik mereka dengan 'menyerang' Manaharam.

“Sepatutnya, mereka (pemimpin-pemimpin BN) menumpukan lebih perhatian kepada isu yang jauh lebih penting, iaitu berkenaan penggubalan dua undang-undang baru yang dikatakan akan menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),” katanya.

Kenyataan tersebut dipetik dari akhbar Roket Daily, lidah rasmi parti DAPigs baru - baru ini. Benda dah senyap, dia pulak yang ungkit balik kenapa?

Dah senyap, sudah la. Tak payah la buat komen lagi. Tak ke bodoh namanya tu? Benda orang tak suruh buat yang dia buatnya.

Kata Si Terasa Kok ni lagi, pandangan yang diluahkan oleh Si Manaharam tu adalah pandangan peribadi. Bukan pendirian DAPigs ataupun Pakatan Pembangkang.

“Kita tidak pernah mempersoalkan kedudukan Jalur Gemilang sebagai sebagai bendera kebangsaan, jauh lagi dari berhasrat untuk mengubahnya. Ia bukan isu Pakatan,” katanya dipetik oleh organ DAP, Roketkini.

Inilah masalahnya bila dia sekadar baca 'Kulit Buku' je. Dia tak tau ke yang dalam komen Si Manaharam tu dengan jelas menyatakan puak Pakatan akan memastikan perkara tu berlaku.

Bermakna, KALAU Pakatan Pembangkang berjaya menawan Putrajaya, mereka akan laksanakan tindakan menukar bendera Jalur Gemilang.

Jadi, untuk apa lagi Si Terasa Kok ni masih nak menafikan perkara tersebut? Nampak sangat yang dia sengaja nak menegakkan benang yang basah sebenarnya.

Apa, dia ingat rakyat Malaysia ni bodoh sangat ke sampai benda macam tu pun diorang boleh terlepas pandang. Orang Malaysia ni tak bodoh la macam puak - puak DAPigs tu. Yang diorang tau menipu rakyat je. Bukan tau buat kerja pun!!!

Gerbang Tempur Puteri Blogspot

1 comment:

  1. Memang dia orang nak buat. Cuma Allah nak tunjukkan, maka seorang YB DAP pun tercakap dan bertindak awal.

    Itulah yang mereka rancang nak buat. Ianya perkara besar dan mereka tahu kebocoran itu boleh membuatkan 'orang tidak akan pilih DAP' dalam PRU-13 nanti.

    Jadinya, panaskan lagi isu itu supaya orang tahu...

    ReplyDelete