Tuesday, July 31, 2012

Kurang Ajaaarr..!! Dayangku Intan HINA Rakyat Negeri Johor

“Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan (gambar) ketika dihubungi.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk turun ke bawah termasuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat.

2 comments:

  1. Sekadar pandangan….

    Tahniah kerana Hairie telah berubah daripada seorang pelaku salah khalwat kepada seorang yang berparti PAS. Sekurang kurangnya syura PAS telah menanti Hairie kelak.Begitu juga dengan Abby dan Aishah.

    Dayang Ku Intan, yang selalu ke Jalan Belibis, Taman Perling, Johor bahru juga telah berhijrah.. Kalau dulu suami dan beliau mengusahakan Kelab Dangdut, kini beliau telah menjadi lebih baik peribadinya. Mereka lupa dengan dugaan Allah. Kelab terbakar dan sebagainya. Sepatutnya mereka menjaga anak istemewa dengan baik daripada berceramah menyakiti puak lain. Pasal ekonomi pulak. Tak kan dengan pengalaman menyanyi dan menguruskan Kelab sudah menjadikan beliau pakar ekonomi. Kena buat research sis...

    Ikhlas dari
    nasirwise

    ReplyDelete
  2. Hmm.. Ada Berbau Unsur Politik Nih Kenyataan Beliau.. Jikalau Dayangku Intan Orang Johor Pun Tak Tau Macam Mana Rakyat JOhor Tu Sendiri.. ?? Baik Jangan Jadi Orang JOhor.. Merepek Pulak Den Rasa Apa Yang Dikatakan.. Jangan Pandang Rendah Kt Orang.. Kalau JOhor Miskin Jangan Datang JOhor.. Pergilah Ke Negeri Yang Kaya.. Wa Tak Kisah Beb.. Saya Orang JOhor.. Saya Tahu Bagaimana Orang JOhor Hidup.. Takkan Nk Masuk Bakul Angkat Diri Sendiri.. Tul Tak.. Hahh Hahh.. Sapa Tak Kenal JOhorean.. Tinjau2lah.. Tak Kenal Maka Tak Cinta.. Jazakaullah.. LOTuSEvD

    ReplyDelete