Thursday, July 5, 2012

Ini Dia.., Adun UMNO Bodoh Main Golf TAPI Gila Sakan Main Golf....!!

Alangkah tidak berdisplinnya seorang YB UMNO yang merokok dalam kawasan "putting green" dimana rules and regulations permainan golf tidak membenarkan pemain merokok...

Kisah kali ini agak menarik! Al kisah seorang wakil rakyat yang terlalu sibuk mahu bermain golf. Hampir 5 kali seminggu kerjanya hanyalah bermain golf sahaja... Malah sampai ke negara jiran

Kalau kita lihat daripada aksi aksi beliau menjadi hamba kepada permainan golf, terbukti bukanlah sehebat mana pun...

Daripada beberapa aksi yang sempat dirakam oleh pengirim berita ini, jelas kelihatan YB UMNO ini langsung tidak mempunyai basic skill dalam permainan golf.

Perhatikan foto dibawah ini,


Cara untuk membuat "tee-off" permulaan permainan golf YB UMNO ini terserlah beliau tidak ada asas langsung...!

Lihat kemana tersasar bola golf yang dipukul oleh YB tersebut..., kalau ikut istilah permainan golf, bola tersebut dikira OB [Out of Bound].

Ini berlaku kerana cara untuk menghayun membuat pukulan "tee-off" tidak mengikut displin permainan yang ditetapkan seperti posisi siku, lengan, lengguk pinggan dan cara posisi untuk berdiri dengan betul.

Bandingkan foto dibawah ini, lihat dimana kedudukan "driver" [kayu golf] sesudah membuat "tee-off"


Demikianlah sebagai mukadimah untuk menceritakan mengenai tabiat buruk seorang wakil rakyat UMNO yang terlalu sibuk menghabiskan waktunya bermain golf.

Sekiranya beliau hebat dalam permainan ini sehingga digeruni, berjaya menjadi pemain terunggul maka tidak sia-sialah segala usahanya itu. Malang sekali, dilihat menerusi foto foto diatas, maka terbukti inilah dia bidalan melayu lama menyebut 'seperti kudung mendapat cincin'.

Tatkala YAB PM, Datuk Seri Najib sibuk kesana kemari mendekati rakyat mahu pastikan kemenangan BN diraih pada PRU ke 13, wakil rakyat UMNO ini terlalu sibuk bermain golf 5 kali seminggu..!

Timbul pula persoalan bilakah pula masa dan waktu yang ada untuk wakil rakyat UMNO ini menjalankan tugas mendekati rakyat sebagai Adun di kawasannya..?

Apakah spesis seperti ini layak untuk Najib kekalkan sebagai calon mewakili UMNO-BN..?

Anda mahu kenal siapa wakil rakyat UMNO ini...? Adun dari negeri mana...??


KLIK SINI

1 comment:

  1. Allahyarham kawan saya juga main golf macam ini.bila nak pukul baling rokok kat rumput kemudian ambil dan hisap balik. lepas tuh kena kanser lidah sebab rumput ada kimia, lepas dua tahun dapat lah title mukadimah sy mula buka cerita ini.

    ReplyDelete