Saturday, March 31, 2012

China DoLL Anwar Ibrahim Muka Dia Ditutup.., TAPI Anak2 Melayu Nie..?


from The Blog HousePK

Maaf la kali ni aku nak tegur sikit suratkhabar yang telah memaparkan gambar gadis-gadis yang telah ditangkap di sebuah kelab hiburan ni.

Aku bukan apa, cuma rasa pelik sikit la, bila China Doll atau imported doll ditangkap, takde sapa pun tunjukkan muka mereka, malah ada yang siapkan blurkan muka mereka lagi.

Tapi dalam bab gadis melayu, tu dia terpampang terang-terangan kat depan akhbar! Apa motif suratkhabar-suratkhabar ni sebenarnya? Nak lariskan suratkhabar?

Kenapa perlu dirosakkan masa depan gadis-gadis ni? Bukankah baik kalau mereka ini diberikan kaunseling supaya jangan melakukan lagi perkara sebegini lagi?

Apa dengan terpampang gambar sebegini akan membuatkan gadis-gadis ini bertaubat? I don't think so, aku rasa lepas mereka dah malu ni mereka akan menjadi lebih liar lagi!

Yalah, bayangkan satu Malaya dah nampak muka mereka, kesian mak bapak mereka dan paling kesian sekali adalah gadis-gadis ini. Dimalukan dengan sebegitu dahsyat sekali.

Kalau ada yang bertanya kenapa aku juga bongkar pasal aib Anwar, maka ni jawapan aku! Kalau si juburi tu tak nak jadi PM dan bukan dalam politik, haram aku tak usik dia, tapi dia nak jadi PM! Mana boleh bakal PM kita takdak moral bukan?

Gadis-gadis ni bukan 'politician' pun. Mereka bukan nak masuk politik pun! Tak payahlah nak diaibkan sebegini! Hari ini kita buat kat anak orang, esok-esok kena balik kat kita!

Selain dari mengejar keuntungan, fikirlah sikit nasib anak bangsa kita, kalau mereka dah berada di jalan salah maka menjadi tanggungjawab kita untuk bimbing mereka.

Maaf la kalau teguran aku ni membuatkan ada pihak yang tak senang hati!

No comments:

Post a Comment