Saturday, March 17, 2012

Wan Azizah Berterima Kasih Kepada Raja Petra....

Raja Petra Kamaruddin telah disingkirkan dari turut serta dalam sebuah forum mengenai senario politik global setelah permintaan Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipersetujui oleh Wikileaks.

Forum yang sepatutnya dijadualkan pada Sabtu ini di Kent, England membariskan Raja Petra, Anwar and pengasas WikiLeaks, Julian Assange.

Raja Petra sepatutnya turut serta dalam forum yang diadakan melalui komunikasi 'Skype' dan akan dirakamkan ke dalam bentuk video sebagai sebahagian dari dokumentari Wikilekas. Namun begitu, forum ini hanya akan dibarisi oleh Anwar dan Julain sahaja.

“Saya mendapat panggilan telefon dari WikiLeaks yang Anwar tidak bersetuju agar saya turut serta dalam forum ini. Jadi kini hanya mereka berdua sahaja yang akan berada dalam forum tersebut,” kata Raja Petra.

“Saya telah bersetuju untuk Anwar turut serta dalam forum ini namun beliau pula tidak mahu saya berada sama dalam forum tersebut,” tambah beliau.

Raja Petra menempelak Anwar sebagai tidak berani berhadapan dengannya dalam forum itu, yang sepatutnya turut membincangkan senario politik di Malaysia.

“Bagaimana Anwar mahu berdebat dengan Najib jika beliau bertindak pengecut untuk berhadapan dengan saya? Beliau sepatutnya berhadapan dengan saya sebelum Najib.

“Seolah-olah Anwar tidak tahu maksud toleransi dan menghormati kebebasan media dan bersuara.

“Anwar hanya berani berdepan dengan mereka yang menyokong dan menjadi pak turut sahaja. Jika inilah Anwar sebagai ketua pembangkang, saya amat khuatir apa yang bakal berlaku apabila beliau menjadi Perdana Menteri kelak,” kata Raja Petra.

No comments:

Post a Comment