Saturday, July 30, 2011

Menarik...! Cincin 24 Juta Rosmah, Video Sex Anwar.., & Kes Khalwat Norman – Memey...

Apabila membaca akhbar hari ini bahawa pasangan pelakon, Norman Hakim dan Memey Suhaiza dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan berkhalwat, yang dihadapi sejak tiga tahun lalu blog MR terpanggil untuk memberi sedikit komen ringkas.

"Alhamdulillah, saya tidak mampu untuk berkata-kata. Tiga tahun kami berdepan dengan situasi ini dan hanya Allah sahaja yang mengetahui apa yang kami rasakan," kata Norman. (mStar)

Hakikatnya hukuman emosional lebih parah dari hukuman penjara atau denda. Persepsi dan tangapan masyarakat selama tiga tahun sebenarnya sukar digambarkan bagaimana bahu yang memikul dari mata yang melihat.

Ini tidak tidak diambil kira kejejasan pendapatan kerana tidak diambil berlakon oleh penerbit yang takut drama atau filem mereka kerugian.

Apapun itulah ‘behavior’ masyarakat Melayu yang mudah dihiburkan dengan gossip dan persepsi negatif. Mereka mudah ditanamkan persepsi-persepsi negatif ini sehingga terlekat di dalam ‘memory file’ otak mereka perkara-perkara yang tidak benar menjadi benar dan perkara-perkara benar menjadi tidak benar.

Menyedari kelemahan ini ramai politikus-politikus yang bijak dengan ‘psywar’ mengambil strategi ini untuk memutar belitkan fakta yang sebenar.

Daripada video sex yang benar berlaku menjadi tidak benar dan daripada cerita cincin berlian RM24.4 juta kononnya milik DS Rosmah yang tidak benar diasak seperti benar.

Berbalik kepada Norman dan Memey MR mengambil kesempatan ini untuk berdoa kebahagian Norman dan Memey yang akan diijabkabulkan pada 24 September ini.

Pelakon Abby Abadi sudah mengesahkan tidak akan hadir ke majlis resepsi persandingan bekas suaminya, kerana enggan merosakkan hari bahagia mereka. [Mummy Rokiah]

No comments:

Post a Comment