Tuesday, January 24, 2012

Rosmah Sangkal Dakwaan Berbelanja Mewah

Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menyangkal dakwaan bahawa beliau berbelanja mewah dalam percutiannya di Sydney, Australia sebelum ini.

"Semua itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar," katanya kepada Malaysiakini dan The Sun ketika ditemui dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA di Kuala Lumpur.

"Saya selalu menjadi mangsa," katanya ketika ditanya tentang dakwaan yang dibuat dalam harian Australia Sydney Morning Herald.

Dalam seksyen 'Private Sydney' akhbar itu, kolumnis Andrew Hornery menggelar Rosmah sebagai "first lady of shopping' (wanita pertama membeli belah), kerana didakwa membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Rosmah dan suaminya juga didakwa menginap di penthouse bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen negara itu ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

1 comment:

  1. Persoalan demi persoalan telah timbul dengan tindak-tanduk isteri najib semasa di Australia kerana timbul cerita perbelanjaan di butik dan untuk barangkemas.

    Published: Thursday November 3, 2011 MYT 7:04:00 PM
    Updated: Thursday November 3, 2011 MYT 7:08:26 PM
    PM: My daughter was not in Perth during CHOGM

    KUALA LUMPUR: Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has clarified that his daughter was not in Australia while he was attending the Commonwealth Heads of Government (CHOGM) meeting in Perth recently.

    He said people should not fall for or indulge in spreading lies.

    “Don't believe and spread lies. My daughter was not even in Australia and my wife (Datin Seri Rosmah Mansor) did not buy any jewellery,” Najib said in his Twitter update.

    His comments came on the heels of the publication of an article in an Australian newspaper which alleged that his daughter had spent A$60,000 at a shopping centre in Perth, the venue of the CHOGM gathering.

    The report also mentioned about “one first lady known to have bought A$150,000 worth of WA (Western Australian) pearls”.

    However, it did not name the person in question.

    Najib and Rosmah are currently performing the haj in Saudi Arabia. - Bernama

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/11/3/nation/20111103191647&sec=nation

    Bolehkah dikatakan itulah jiwa isteri najib? Apakah dia tunduk kepada tomahan akhbar Australia kerana takut kalah sekiranya dia mengambil tindakan samanmalu terhadap harian Australia Sydney Morning Herald dan kolumnis Andrew Hornery yang menggelar Rosmah sebagai "first lady of shopping' (wanita pertama membeli belah) dan apa yang telah dicoretnya?

    Apakah jiwa isteri najib ini adalah jiwa melayu penakut kepada bangsa penyamun tanah orang asli Australia, kalau cerita itu tidak betul saperti yang disiarkan?

    Walauapapun, apakah perkara yang ini samar-samar telah dikesali oleh penerbit kerana teguran najib sendiri terhadap cerita itu tak lama selepas CHOGM.

    "Rosmah dan suaminya juga didakwa menginap di penthouse bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen negara itu ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya" memang telah mengaibkan najib tetapi bukan si-isteri. Apakah kedutaan Malaysia tidak ada kereta untuk najib? Apakah ini cerita betul berasakan fakta?

    Maka apakah perlu si-isteri peduli? Adakah ini adat orang perempuan tegar minang kuno?

    Bagaimana dengan cerita dari akhbar Indonesia Kompas:
    Kompas printed a story on August 4 that alleged, among other things that democracy did not exist in Malaysia; that Najib’s wife, Rosmah, had bought a US$24 million ring and that Najib’s family was somehow related to the “Russian Mafia” and when it was called to the carpet was unable to defend it.

    Yesterday Kompas, in an article entitled PM Najib Razak: Demokrasi juga terjadi di Malaysia (PM Najib Razak: Democracy also exists in Malaysia) apologized to Najib for the August 4 article. It was, however, a strange apology though..

    http://theunspunblog.com/2011/08/22/kompas-strange-apology-to-malaysian-pm-najib-razak/

    Sekiranya perbelanjaan itu berlaku dengan credit-card isteri atau kad-kredit orang lain sendiri kenapa mahu takut-takut?

    Dilihat dari sudut manapun seorang rakyat Malaysia nama baik Pejabat Perdana Menteri teklah tercemar!

    Sekian

    ReplyDelete