Sunday, July 3, 2011

Kena baca Nie..! KenapeKerajaan Mesti Lucutkan Citizenship Datuk Ambiga Sreevanasan....

Kerajaan sepatutnya sudah mengambil pendekatan yang lebih efektif tetapi sangat tegas dalam usaha memastikan keselamatan serta kesejahteraan majoriti rakyat Malaysia. Kebelakangan ini, terdapat begitu banyak ancaman daripada pelbagai pihak untuk menimbulkan masalah dan mengganggu kehidupan rakyat dengan motif politik.

Contoh terbaik adalah BERSIH 2.0. Berdasarkan alasan untuk memastikan SPR bertindak sebagai pengadil yang baik, maka demonstrasi besar-besaran hendak dilakukan di tengah-tengah bandaraya, walhal ia sekadar hendak menyerahkan memorandum kepada KDYM Yang Dipertuan Agong.... tugas yang boleh dilakukan dua atau tiga orang sahaja tanpa memerlukan kekacauan dan ketidaktentuan di tengah-tengah pusat Bandaraya!

Kerajaan telah menyatakan bahawa tindakan akan dilakukan secara berhemah. Masalahnya ialah, sejauh manakah berhemah pula puak-puak yang gemar menimbulkan provokasi dan hasutan agar rakyat sentiasa merusuh dan berada dalam keadaan tidak tenteram?

Sewajarnya satu-satunya teladan terbaik yang boleh kerajaan lakukan adalah dengan melucutkan kewarganegaraan golongan yang cuba mengkhianati keamanan dan kesejahteraan negara ini dengan pelbagai alasan yang cuba menghalalkan gelagat mereka.

Dalam hal ini, Ambiga Sreevanasan perlu dilucutkan kewarganegaraannya. Sikap keras kepalanya yang mencabar undang-undang kerana memikirkan dia adalah seorang peguam hebat yang cukup memahami putar belit undang-undang.

Pastinya, ramai rakyat Malaysia yang akan menarik nafas lega apabila pelampau-pelampau seperti Ambiga Sreevanasan dan kepala-kepala BERSIH 2.0 dilucutkan kewarganegaraan mereka. Golongan seperti Ambiga seharusnya dibiarkan sahaja merempat di negara lain dan memperjuangkan apa yang mereka mahukan di negara lain.

Rakyat Malaysia sebenarnya tidak memerlukan pemimpin seperti Ambiga Sreevanasan mahupun Anwar Ibrahim. Kehadiran mereka tidak memberikan sebarang keuntungan, mahupun sebagai pengimbang kepada kerajaan dalam wujud pembangkang.

Mereka tidak berminat untuk menjadi pembangkang, sebaliknya mereka lebih berminat menjadi pencetus rusuhan bagi membolehkan negara bergolak dan menimbulkan suasana tidak tenteram bagi membolehkan anasir-anasir luar masuk ke negara ini untuk menjadi penjajah! [taken from Blogger fren, The Flying Kick, please click here]

1 comment:

  1. Dah lama terpikir benda ni
    Bukan Ambabiga sorang tapi yang lain lain juga

    Tapai kalau Datokship pun tak dilucut inikan pula citizenship!!!

    ReplyDelete