Wednesday, July 20, 2011

Biar Betul..? Khalid Ibrahim Akan Bantu Blogger Fitnah Datuk Seri Rais Yatim…?


Korang mesti ingat lagi betapa murninya hati Khalid Gagap apabila dia mengarahkan kerajaan negeri Selangor supaya menanggung semua kos guaman terhadap kes Penderhaka Sultan Selangor.

Kenyataan Khalid Gagap ketika itu ialah “Dalam kes Shuhaimi, kerajaan negeri tidak akan membiarkan beliau berseorangan dalam menghadapi tuduhan tidak berasas ini. “Kerajaan negeri akan membantu beliau dengan membiayai kos perundangan dan menyokong usaha beliau untuk menegakkan keadilan,”

Itu cerita Penderhaka Sultan Selangor. Terbaru ada Blogger daripada AMK dikenakan denda sebanyak 400 ribu atas kesalahan menfitnah Rais Yatim dengan mengatakan beliau merogol.

Kalau ikutkan jumlah tersebut, Rais Yatim pandang sebelah mata sahaja bukan sebab dia kaya tetapi keputusan tersebut mengesahkan 2 perkara:

1- Fitnah adalah satu modes operandi mereka untuk memburukkan pemimpin BN.
2- Maruah Rais Yatim kembali ke tahap yang sebenarnya di kalangan rakyat selepas beliau tertekan sehingga membawa kes tersebut ke mahkamah.

Persoalan sekarang Blogger tersebut ada ke duit sebanyak itu?

Disinilah letaknya kemurnian hati Khalid Gagap untuk membantu membayar saman tersebut kerana blogger ini bekerja untuk menegakkan keadilan. Darjat seorang blogger pembangkang kita boleh lihat dengan cara mereka membantu Sharpshooter. Adakah beliau akan dibiarkan bersendiri untuk menyelesaikan saman tersebut?

Kerajaan Selangor sepatutnya tampil awal-awal lagi mengeluarkan kenyataan mereka akan membiayai kos guaman dan saman tersebut sama seperti mereka membiayai semua perbelanjaan kes Adun Seri Muda. Jangan lupa slogan Kerajaan Kebajikan. Inilah masanya untuk menjaga kebajikan seorang yang berjuang untuk Pakatan Rakyat.

Adakah adil seorang blogger daripada AMK yang berjuang untuk masa depan Pakatan Rakyat dibiarkan berseorangan dalam hal ini? Sama-sama kita tunggu kenyataan Ketua AMK Sam Ketot.

Ini baru saman yang blogger kene bayar. Bagaimana dengan kos perundangan barua-barua Ambabiga yang berdemo BerSHIT? Sapa nak bayar? Khalid Gagap? Al Juburi atau Mat Sabun yang akan keluarkan belanja? Atau mungkin akan ada dana daripada luar yang akan sampai untuk membiayai semua kos. Ada kemungkinan.

Aku cadangkan Ambabiga yang juga seorang peguam mewakili semua kes yang terlibat dan sekiranya terpaksa membayar denda, buatlah satu ceramah perdana di kawasan orang-orang PAS dan jangan lupa kutip derma. Orang PAS murah hati untuk menderma sama juga mereka murah hati untuk menjadi barua kepada Ambabiga walaupun Anak Hindu ini seorang yang Anti Islam dan menyokong MURTAD!!

Taken from KitaGempur.com, please
click here

1 comment:

  1. Khalid Gagap sudah tentu akan mengguna duit rakyat utk tujuan membela pengkhianat2 negara ini.
    Ini akan membuat rakyat negeri Selangor utk menolak Pakatan Rakyat di PRU13 nanti!
    Khalid ni memangnya gagap dan bodoh!
    Sanggup menggadaikan masa depan Pakatan Rakyat yg cemerlang utk dua orang pengkhianat negara!

    ReplyDelete