Tuesday, February 28, 2012

Bertuah Rakyat Selangor..! Penasihat Ekonomi & Penasihat Agama Kedua2nya Hampehh....!!

PENULIS ’buat-buat terkejut’ bila dimaklumkan bahawa suspek pengkhalwat bini orang, Badrulamin adalah juga merangkap Penasihat Agama Menteri Besar Selangor. Sekarang sudah tidak hairan kenapa pusat persundalan di Selangor ibarat cendawan tumbuh selepas hujan, rupanya sebab Menteri Besar sendiri dinasihatkan oleh orang yang imannya senipis kulit bawang.

Walaupun banyak dikaitkan dengan Exco asal DAP sebagai punca, rupanya Menteri Besar pun ada ‘saham’ juga.

Penulis tambah bimbang bila Menteri Besar sekarang turut memikul portfolio agama Islam. Ditakuti, dengan penasihat agama yang macam ini punya rendah moral, pusat persundalan yang bersepah di Selangor akan dijenamakan semula sebagai ‘pusat kaunseling masalah suami isteri’ , tapi awal-awal subuh adam sahaja.

Siang-siang tak boleh, tak ‘berkat’.

Di samping itu, kes khalwat Badrulamin ini menjadikan Selangor sebagai negeri yang Menteri Besarnya paling ramai mempunyai penasihat dengan masalah moral. Dari penasihat agama sampailah penasihat ekonomi, semuanya tak bermoral belaka.

Ini masalah bila perintah negeri cara tangkap muat. Pandai cakap bunyi-bunyi Arab sikit dah diangkat jadi Penasihat Agama sedangkan ilmunya belum tentu sampai ke mana. Kalau terer sangat. takkan bini orang dengan janda pun tak boleh nak beza?

Let alone kaunseling isteri orang tentang masalah rumah tangga jam 2-3 pagi dalam bilik hotel sambil pakai tuala (taip dalam satu nafas ni tau).

Sebagai orang Islam, penulis malu dengan kejadian yang semacam ini. Nampaknya kejadian yang menimpa Mat Sabu lebih 17 tahun dulu masih lagi tidak cukup kuat untuk menginsafkan orang-orang politik sehingga sekarang. Mat Sabu pun macam itu juga, bini orang yang kemudian ‘dilantik’ menjadi bini no2nya.

Ini belum lagi memikirkan perasaan orang Selangor sekarang. Apa perasaannya mereka agaknya bila maruah negeri itu sebagai negeri termaju di Malaysia (dibawah pimpinan BN) dicalar begitu sahaja dengan perlakuan tidak bermoral pemimpin mereka.

Seorang rakan penulis pernah berkata, dahulu orang nampak Selangor lubuk kerja, sekarang Selangor nampak lubuk juga tapi lubuk dosa. Terima kasih kepada PKR sebab meletakkan Selangor serendah itu tarafnya.

Sudah sampai masanya rakyat Selangor melakukan perubahan kalau tidak mahu keadaan sekarang berlarutan. Apa yang penulis lihat, semua ramuan untuk Selangor ditimpa bala dari Tuhan sudah tersedia.

Tanah banyak yang dah berlubang (skandal pasir), longkang banyak yang dah tersumbat (sanpah tak kutip), tinggal rakyat sahaja. Kalau terus menerus bersengkongkol dengan kepimpinan yang macam ini, penulis tidak terkejut kalau Selangor ditimpa lebih banyak musibah dari Tuhan.

Macam yang berlaku di Kajang, akibat perlombongan pasir sungai tidak terkawal dan penyelenggaraan sampah yang tidak sempurna, bandar yang tak pernah-pernah kena banjir kilat, dilanda banjir kilat yang teruk pada Januari.

Undilah BN, insya allah kita selamat…

myKMU.net

No comments:

Post a Comment