Wednesday, January 5, 2011

Boleh Ker Kita Percayer Pembantu Rumah Indonesia..???

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim hari ini menafikan dakwaan beliau terlibat dalam kes jenayah memperkosa pada 2007 dan semua dakwaan lain yang dilemparkan oleh penulis blog di internet dan parti pembangkang terhadapnya.

"Saya menafikan sebarang dakwaan tersebut sama ada yang berkaitan tuduhan memperkosa mana-mana individu empat tahun dahulu atau lain-lain dakwaan yang dicetuskan penulis liar blog di internet atau mana-mana entiti politik," katanya dalam kenyataan hari ini.

Katanya, "tuduhan liar yang ditujukan terhadap dirinya, susulan laporan blog dan parti-parti politik pembangkang di akhir-akhir ini adalah longgokan fitnah dan pendustaan yang dahsyat, jelek dan jahat."

"Saya menyatakan dengan kerelaan bahawa apa-apa laporan yang diperbuat oleh mana-mana pihak setakat ini berkaitan perkara ini wajar disiasat mengikut lunas undang-undang negara," katanya.

Menurut Rais, beliau dan anggota keluarganya bersedia memberi sepenuh kerjasama dalam siastan itu dan apa-apa keputusan siasatan rasmi itu akan diterima dan dipatuhi.

Read more…., click here

4 comments:

  1. pada pendapat kami, itu cuma tuduhan liar saja, spekulasi dan gosip politik. Mungkin blogger yang tulis berita tu tak check dulu dari mana sumber berita dia dapat, sekadar copy paste untuk naikkan trafik. Ops.

    ReplyDelete
  2. Tuan, pada hemat saya yang berpengalaman mempunyai 5 amah dari Indonesia dalam masa 6 tahun, Amah Indonesia memang tidak boleh dipercayai. Kecuali ada bukti dan diperakui oleh mahkamah.

    ReplyDelete
  3. Selalunya pembantu rumah Indon yang tinggalkan suami di Indon yang gatal puki dan goda mana saja jantan di sini termasuk Mat Bangla.

    ReplyDelete
  4. A ah... Dari 5 amah aku 2 "termengandung"...
    Dua2 buat "kerja" sebelum masuk sini Malaysia... Satu terlewat buat medical check up punya pasal (selepas masuk 3 bulan baru buat), satu lagi masa dia masuk terus buat check up mungkin kerana early pragnentcy X dapat kesan...

    Sip baik dia orang ni kira baik jugak, tak tuduh aku....

    ReplyDelete