Tuesday, January 25, 2011

Bila Karpal Singh Tarik Diri..., Anwar Fening Fening Lalat Lah!

LG cadangkan GAPS yang rajin dok belasah Tan Sri Khalid punyer government Sgor nie jugak tengok kes liwat Anwar Ibrahim...

Mesti ade satu pihak tak kiralah sape, kalau Pemuda UMNO lagi baguss. Kalau tak, ade NGO yang agresif macam GAPS patut bagi pressure untuk Karpal Singh tarik diri dari jadi Anwar punyer defence lawyers.

Very clear cut Karpal dah go against ape yang dulu dia buat. Dulu dia yang suruh tangkap Anwar, Karpal yang handle Azizan, cuba tengok balik statement Kak Umi maser buat PC last week..

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, tindakan Karpal itu menjejaskan imej peguam tempatan dan sistem perundangan negara kerana para peguam sepatutnya mengutamakan fakta kes dalam mencari kebenaran.

Bagaimanapun katanya, tindakan Karpal itu yang pada satu ketika mengakui mempunyai bukti kukuh tentang penglibatan Anwar dalam aktiviti liwat dalam kes pertamanya dahulu dilihat berniat mengukuhkan cengkaman DAP dalam pakatan pembangkang.

Jika tanggapan itu benar katanya, tindakan Karpal tersebut jelas membelakangi etika dan kod amalan guaman yang menjadi pegangan para peguam tempatan.

"Dari segi profesional dan secara moralnya dia (Karpal) perlu menarik diri sebab dia sendiri sudah menyatakan dan pasti dengan bukti-bukti berhubung kes liwat Anwar sebelum ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Read more..., click here

1 comment:

  1. Karpal Sing patut tarik diri daripada menjadi peguam Anuar,kerana menjaga nama baik Peguam.

    ReplyDelete