Wednesday, November 23, 2011

Pas Selangor Sokong Dap Roboh Lebih Banyak Surau...


Nampaknya kuasa serta pengaruh politik telah menyebabkan kaum kiasu DAP semakin berani melakukan apa saja terhadap umat Islam. Di negeri-negeri yang dikuasai oleh mereka, sudah banyak perkara-perkara yang menyentuh sensitiviti Islam terjadi akibat dari sikap kurang ajar mereka yang tak tahu menghormati perasaan bangsa majoriti dalam negara.

Sebelum ini, kita melihat sendiri bagaimana DAP di Pulau Pinang cuba menghalang perarakan Maulidur Rasul. Kemudiannya sekali lagi kroni-kroni DAP di negeri itu cuba menimbulkan ketegangan dengan menghapuskan bacaan Tahrim sebelum azan subuh dengan alasan ia menggangu kaum lain yang sedang tidur.

Tetapi mujurlah diatas bantahan serta kecaman yang dilakukan oleh umat Islam, DAP serta kroni-kroninya di Pulau Pinang tak mampu meneruskan hajat mereka walaupun ada segelintir orang Islam penyokong Pakatan sendiri cuba untuk menegakkan benang yang basah.

Kini terjadi pula peristiwa yang hampir sama di Selangor. Maruah serta hak umat Islam untuk beribadat cuba dihalang apabila MPSJ dibawah pentadbiran kerajaan Pakatan mahu merobohkan surau yang dibina oleh penduduk setempat dengan wang hasil kutipan kariah mereka sendiri.

Perkara ini tentunya tak dapat kita bayangkan terjadi sebelum ini didalam negara dimana Islam menjadi agama rasminya. Namun, apa yang selama ini kita sangka hanya boleh terjadi didalam mimpi, kini benar-benar telah wujud secara realiti hasil dari percampuran pemerintahan kerajaan negeri dengan kaum kafir yang memusuhi Islam.

Cuba bayangkan betapa sayu dan sedihnya penduduk-penduduk beragama Islam yang menetap di Rumah Pangsa kos rendah Indah Court Jalan PJS11/7a, apabila surau yang mereka dirikan dari hasil kutipan derma sesama mereka mahu dirobohkan dengan alasan pembangunan.

Dan lebih menjengkelkan, pihak pemaju mahu menggantikan surau tersebut dengan pembinaan surau di bangunan tempat letak kereta sahaja! Apakah tempat beribadat umat Islam kini hanya layak ditempatkan bersamaan dengan bangunan untuk meletakkan kenderaan awam?

Dari satu segi, cuba bayangkan jika yang bakal dirobohkan itu adalah kuil, tokong ataupun gereja bagi kaum kafir..

Pastinya ia akan menimbulkan kekecohan akibat dari salakan semua wakil-wakil DAP serta Pakatan yang ada di dalam negara. Bermacam-macamlah dakwaan yang timbul kononnya kerajaan melakukan diskriminasi kaum serta menghalang bukan Islam beribadat.

Tetapi disebabkan yang hendak dirobohkan itu adalah tempat beribadat bagi umat Islam, perkara ini seboleh-bolehnya mahu didiamkan oleh mereka. Malah, mungkin ada yang suka perkara-perkara ini terjadi sebenarnya kerana ia dapat menghakis perpaduan umat Islam melalui institusi agama.

Jadi, umat Islam seharusnya bersatu menentang segala kemungkaran yang cuba dilakukan oleh puak-puak kafirun itu semua. Jangan biarkan maruah agama di injak-injak oleh mereka secara sesuka hati. Jika bukan umat Islam sendiri yang menjadi benteng menjaga kesucian institusi agama didalam negara, siapa lagi mampu kita harapkan?

2 comments:

  1. Lawyer Lydia
    Salam Hormat

    Jawaban yang mudah dan benar:

    BARACK HUSSEIN OBAMA
    dan wakil-wakilnya

    Najib anak Tun Razak wakil siapa?

    Berapa peratus pengundi kaum wanita?

    kenapa mesti ada mesjid ada surau
    ada mesjid tak ada orang

    ReplyDelete
  2. Lawyer Lydia
    Salam Hormat

    (Salinan Anda)


    Dr Mahathir,
    Salam Hormat

    UNTUK AYAH DAN IBU

    PPSMI : Temberang Dr Mahathir
    (dah tak ada kerja lainkah tanya hasmah)

    Hebat-hebat hujah-hujah mereka belaka
    ppsmi jawaban bistari majukan mereka
    sesiapa yang ingkar masuknya neraka
    tiada fahamkan bahasa roboh kota melaka

    ada pula yang tidak bersetuju
    melayu yang diam tetapi maju
    sains dan matematik maju tak laju
    kata kitab kata ilmu semua setuju

    bahasa inggeris lidah sekarang
    sains dan matematiknya bahasa perang
    bukannya najib baik wall street curang
    sainsnya muhyiddin matematik temberang

    mamak mahathir mamak mat saleh
    datang dari keluarga yang soleh
    bangso melayu bangso pemaleh
    kalau lemah dan cuai kenalah sembeleh

    dahulu neurino dari cahaya
    uranium tulin undang bahaya
    kalau fikir tak tentu gaya
    imannya miskin nafsu yang kaya

    1. iman = ilmu x amal
    2. sains = celik mata tajam telinga minda terbuka
    3. matematik = kebarangkalian berakhir angka nul
    4. melayu = petah bahasa tak hilang di dunia
    5. sabar = 1/2 iman = hishammuddin pm = hutang selesai

    Salam Hormat

    Innovative Chinese UAV

    ReplyDelete