Tuesday, November 22, 2011

Banyaknyer Duit Nurul Izzah.....!!

Masyarakat masih terus tertanya-tanya berkaitan akuan simpanan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah dalam sebuah bank di Israel ekoran tidak ada mana-mana individu sama ada dalam parti atau tuan empunya diri untuk membuat sebarang kenyataan atau penerangan berkaitannya.

Pengalisis politik tempatan, Prof Datuk Dr. Abdul Halim Sidek turut menuntut penjelasan berkaitan hal terbabit sama ada oleh Nurul Izzah atau bapanya sendiri iaitu Anwar Ibrahim.

“Kita bertanya benarkah akaun tersebut wujud? Kalau tak benar maka mesti ada penafian berkaitannya dan penjelasan terhadap bukti yang dikemukakan iaitu transaksi akaun sebaliknya tindakan berdiam diri tanpa sebarang ulasan hanya akan mengundang lebih banyak spekulasi,” katanya kepada UMNO-Online.

Katanya, tentunya rakyat mahukan jawapan atas kebenaran cerita yang didedahkan tersebut kerana tindakan berdiam diri bukanlah jawapan terbaik.

“Konteks kita dalam masyarakat Melayu jika diam itu bermakna setuju atau mengiyakan apa yang diperkatakan tetapi dalam konteks tersebut, ia tidak boleh disamakan kerana perlu ada kenyataan tegas sama ada kewujudan akaun tersebut benar atau ada pihak lain yang sengaja mengada-adakannya.”

Sebelum ini, beberapa laman blog membuat pendedahan bahawa Nurul Izzah mempunyai akaun simpanan dalam Israeli National Bank dengan jumlahnya mencapai jutaan dolar .

Turut disertakan dalam artikel terbabit ialah tarikh transaksi akaun tersebut yang melibatkan tahun-tahun 1996, 1997 dan 1998 selain jawatan adalah sebagai anak kepada Timbalan Perdana Menteri.

“Rakyat semua tahu bahawa pada tahun-tahun tersebut Nurul Izzah masih belajar dan kemudiannya apabila berlaku krisis kepada bapanya maka dia telah membawa diri keluar negara termasuk ke Amerika Syarikat.

“Sekiranya tidak ada sebarang penjelasan maka janganlah mana-mana pihak marah jika nanti timbul macam-macam spekulasi berkaitan hal terbabit yang tentunya akan menimbulkan lebih banyak prasangka bukan saja kepada Nurul Izzah sendiri tetapi juga kepada bapanya dan PKR sendiri,” tegasnya. – MediaUMNO

2 comments:

  1. Lawyer Lydia,
    Salam Hormat

    Tak mengapalah Nurul banyakner duit!

    dia tolong kita turunkan najib, kan
    dia tolong kita tolong orang miskin anak yatim
    dan mereka yang memerlukan sedekah

    lawyer mana yang cekap,
    lawyer lydia boleh harap kah


    muhyiddin wont make pm, nurul
    nurul may head opposition

    ReplyDelete
  2. Can all-women make great BERSIH3.0

    the police will not dare touch you but
    they may pepper-spray you
    with hishammuddin directing

    can MarinaM lead? a figure of speech
    can you handle sisters in islam
    all over the world?

    video and facebook and twitters

    but keep the boobs under wraps
    please

    BERSIH3.0 - political funds auditing



    salaams

    ReplyDelete