Friday, August 13, 2010

BUKTI Pejabat Teresa Kok Tak Hormati Bahasa Kebangsaan..??


Thanx to our Blogger fren The Unspinners!
http://theunspinners.blogspot.com/2010/08/cina-bangsa-yang-tidak-ada-adab-sopan.html

Memang dah sah cukup biadap bangsa DAP…, langsung tak hormati bahasa ibunda orang melayu yang dah secara rasminya bahasa KEBANGSAAN kita!

Just have a look at the above copy of official letter dari pejabat seorang Exco kerajaan negeri. Letter head pun masih nak guna chinese character, macam syarikat bapak dia!

Maybe the image tak berapa clear, boleh baca kat bawah isi surat tersebut;

Rujukan Kami : KNR/PC/OGOS2010
Tarikh : 4 Ogos 2010

Ketua Pemberita

Tuan/Puan

MEMBATALKAN JEMPUTAN AKHBAR UNTUK LIPUTAN BERITA KEPROGRAM IBU TUNGGAL BERSEMPENA MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN RAMADHAN AL MUBARAK.

Perkara diatas adalah dirujuk.

Membatalkan menjemput akbar tuan/puan untuk meliput sidang akbar YB Teresa Kok, ADUN Kinrara pada 08/08/2010[Ahad]3;00pm,di MBA-lot 5462, Jalan Persiaran puteri, Bandar puteri, disebabkan program tersebut telah menunda ke bulan Oktober.

Kami meminta maaf ke atas segala ketidak nyamanan.

Sekian terima kasih.

Yang benar

Teh Hoong Keat
Penolong Kepada YB Teresa Kok

What a laughing stock! Tengoklah tu, bahasanya…., “membatalkan menjemput”, “meliput sidang akhbar”, “ketidak nyamanan”, memang kelakarlah, suka hati mak bapak mereka belasah ayat sesedap rasa..!!

I am very much agreed with what The Unspinners wrote in his blog. Kalau nak tulis surat dalam bahasa kebangsaan pun tak boleh, kenapa nak tuntut hak sama rata..? Kalau kita benarkan juga mungkin bahasa Malaysia tak lagi menjadi bahasa rasmi urusan kerajaan..!!

9 comments:

  1. macam tu la bahasa yang digunakan kominis..

    ReplyDelete
  2. kah kah kah...mcm ni dilantik jd pembantu...dh tu si teresa pulak layak ke jd YB klau bahasa pun tak disemak perbendaharaannya.lawak minggu ini..sapa yg terima surat tu tak pecah perut ke gelak.
    setuju dgn tuan..
    mcm ni ada ke..nk minta samarata konon. ckp melayu pun terbelit lidah. dh tu tak hormat bahasa kebangsaan. balik le ke negara asal...buat malu je klau mengaku anak malaysia...

    ReplyDelete
  3. Letter Head tu nampak standard, memang dasar org yg tak tahu berterina kasih kepada pemimpin keMERDEKAan.

    Gaya bahasa BM tu macam 'Google Translate', may be not.

    Nani

    ReplyDelete
  4. Salam Perjuangan,

    TAHNIAH, kerana perjuangan kita dalam menegakkan kebenaran mengenai kepincangan Pakatan Pembangkang pimpinan Anwar Al Juburi mendapat maklum balas positif dari kalangan pengunjung. Kami juga begitu teruja membaca artikel2 yang disampaikan di dalam blog anda.

    Untuk pengetahuan saudara, blog kami yang dahulunya diberi nama UNIT MEDIA WANGSA MAJU telah dibubarkan dan kini telah melakukan beberapa penjenamaan semula. Kami telah membuat keputusan untuk menukar blog kami kepada GELOMBANG WANGSA MAJU.

    Nama GELOMBANG WANGSA MAJU ditubuhkan atas permintaan beberapa pengunjung setia yang mahu blog kami dikekalkan di samping semangat perjuangan kami untuk meneruskan agenda menidakkan Anwar Al Juburi serta barisan keparat beliau.

    GELOMBANG WANGSA MAJU akan menjadi lebih kritis dan terus mengkritik pihak pembangkang secara konsisten. Pihak pemerintah juga tidak akan terkecuali dari kritikan dan teguran blog ini. Tidak ada satu pun parti politik yang akan terlepas pandang.

    Wadah perjuangan blog ini akan menjadi lebih universal dan bebas sekalipun masih tertumpu kepada usaha menyampaikan mesej pada isu isu nasional dan khususnya isu isu tempatan berkisar Parlimen Wangsa Maju.

    KAMI juga TIDAK LAGI TERIKAT DALAM MANA2 PARTI POLITIK sebaliknya bebas menumpukkan isu2 yang dirasakan wajar ditegur dan dikritik.

    Oleh itu, Kami berharap agar anda dapat MENUKAR NAMA BLOG KAMI DARI UNIT MEDIA WANGSA MAJU kepada GELOMBANG WANGSA MAJU di dalam list blog anda agar tidak berlaku sebarang kekeliruan dari pihak anda mahupun sahabat2 kita yang lain..


    SEKIAN,

    UMNO Didahulukan...
    BN Diutamakan...

    ReplyDelete
  5. SAH INI LG LEBIH RASIST..KEPADA ORG2 MELAYU PAS INI TAK APA.. TP BG KAMI MMG KAMI X AKAN BAGI TEMPAT. NIK AZIZ TETAP ANGGOK X MO GELENG2... ANGGOK SAJA

    ReplyDelete
  6. Inilah wajah sebenar DAP yg racist. Pemimpin DAP tak akan ambil pembantu dari bangsa lain selain bangsanya sendiri. Biarpun bahasa lintang pukang, nak ambil bangsa lain khususnya bangsa Melayu tidak sama sekali. Cuba lihat ramai pemimpin UMNO pula yang ambil pembantu dari kalangan pelbagai bangsa. Tapi pemimpin Melayu/UMNO juga yg dituduh racist. Malangnya ramai org Melayu sendiri dari DAP, PKR dan PAS tak nampak perkara spt ini sedang berlaku. Jangan sesal kemudian.......

    ReplyDelete
  7. TERESA WAT DE COCK..SO COCKY..SOM MORE SO PAISEHHH!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  8. Kalau tak mahu cara malaysia lebeh baik kamu tinggalkan negara ini lagipun negara ini bukan lu punya lu hanya menumpang saja pergi lah negara yang tak perlukan bahasa ibuda mereka.

    ReplyDelete
  9. yg tulisan cina tu apa hal....apa maksudnya...kenapa mesti ada tulisan cina...ianya lebih melambangkan ciri2 komunis...inilah yg cuba diselitkan dgn niat provokasi terancang....

    ReplyDelete