Thursday, April 9, 2009

Siapa Wajah Baru Kabinet Najib?

Hari ini jam 3 petang, Datuk Seri Najib Tun Razak akan umumkan barisan kabinetnya yang baru.

Hopefully, dengan keadaan rakyat belum mahu terima BN with open heartedly, PM baru kita akan listkan a very formidable line up untuk kembalikan zaman kegemilangan BN.

Ramai yang predict akan ada beberapa new faces dalam team Najib, and also few promotions dari Timbalan kepada jawatan Menteri Penuh.

Sambil dok sembang minum teh tarik dengan kawan kawan these few nites, ada yang merasakan amongst those new faces yang mungkin dalam list Najib;

Yb Tambun – Dato Ahmad Husni Hanadzlah, Menteri
Yb Kinabatangan – Datuk Bung Mokhtar Radin, Timbalan Menteri
Yb Tangga Batu – Datuk Ir Idris Haron, Menteri
Yb Batu Pahat – Dr Mohd Puad Zarkashi, Menteri
Yb Muar – Dato Razali Ibrahim, Timbalan Menteri
Yb Papar – Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin, Timbalan Menteri


Teka teki yang perlu dijawab petang nanti, adakah Khairy Jamaluddin will not be in this cabinet line up..?? KJ yang kena ‘Boo’ through out Persidangan UMNO can be considered liability in Najib’s Dream Team……. Will Najib appoint Mukhriz as Deputy Minister? In my opinion, if Naib Ketua Pemuda UMNO Dato Razali Ibrahim dah dilantik, itu boleh dikira memadai.

Malam tadi, ada satu prominent businessman [ada title Datuk laaa…] who joined me n my gang minum minum bersembang hal politik kata “ada kejutan dalam line up Najib”. According to his sources, ada lantikan seorang yang very “popular” dalam team Najib tapi this person bukanlah Ahli Parlimen, dan dulunya orang kuat pembangkang, cuma Datuk nie tak nak bagi tau kat we all siapa dia… sebab selagi Najib belum umum that news could be rumours.

1 comment:

  1. harap2 la datuk mukhriz(ade datuk tak?main hentam je ni)termasuk dalam barisan menteri kabinet datuk seri najib..

    malam pengumuman ketua pemuda tu hampir2 tak bole terima KJ menang..tapi sume ade hikmahnye.
    'menang tak menang semua,kalah tak kalah semua'

    ReplyDelete