Thursday, October 25, 2012

Khir Toyo Bukan Lagi Pemimpin UMNO..., Biarlah Dia Dengan Keputusannya


Dr Mohamad Khir Toyo percaya permohonan maaf yang beliau lakukan kelmarin kepada Yb Ronnie Liu tidak memberi kesan kepada UMNO dan Barisan Nasional kerana beliau bukan lagi pemimpin UMNO negeri.

Apa pun pendapat kita, perbuatan memohon maaf dan mencari penyelesaian dalam pertikaian amat digalakkan dalam agama Islam.....

Lagipun semenjak Khir Toyo turun naik Mahkamah untuk mendepani perbicaraan kes beliau setelah didakwa memperoleh dua lot tanah dan sebuah rumah di Shah Alam PADA 23 Disember 2004 bernilai RM6.5 juta hanya dengan harga RM3.5 juta daripada Ditamas, hampir kesemua pimpinan UMNO meminggirkan beliau....

Seperti yang diketahui umum kelmarin Dr Khir mengambil keputusan untuk menyelesaikan di luar mahkamah berhubung tindakan saman yang diambil oleh Ronnie Liu terhadap beliau pada tahun 2008.

Tindakan Khir itu mungkin menimbulkan rasa terkejut dan tidak puas hati daripada segelintir orang-orang UMNO atau penyokong-penyokong BN.

Baca penjelasan sepenuhnya oleh Dr Khir di  sini.

Namun begitu ramai yang sebenarnya tidak tahu bahwa tindakan Khir memohon maaf kepada Ronnie tidak bermakna Adun DAP itu tidak bersalah....!!

Mantan Menteri Besar Selangor itu menuduh Ronnie Liu menjadi penghalang untuk menghalang pihak berkuasa dan polis daripada menguatkuasa undang-undang yang membabitkan aktiviti pelacuran di sebuah hotel di Puchong, Selangor pada tahun 2007.

Lihatlah sendiri bahan bukti yang dpamerkan dibawah ini sebagai bukti tindakan Khir Toyo bukan tuduhan melulu tetapi apa yang dikatakan olehnya adalah benar....

Laporan polis yang dibuat oleh Pegawai Penguatkuasa MPSJ pada 02.11.2007 menunjukkan tindakan Ronnie Liu menghalang pihak berkuasa dari menjalankan tugas dimana ahirnya wakil rakyat DAP itu telah ditahan oleh pihak  berkuasa dan dibawa ke Balai Polis Puchong Jaya. 

 


1 comment: