Sunday, October 28, 2012

Kenapa Masih Ada Ahli UMNO Tidak Yakin Anwar Seorang BISEKSUAL..?

Cuti panjang sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha memberikan kesempatan buat kita untuk bersua wajah bersembang dengan sanak saudara...

Sepertimana senario sewaktu cuti Hari Raya Aidil Fitri, sembang bual lebih hangat apabila membicarakan mengenai isu politik semasa. Tajuk dan persoalan bilakah akan diadakan Pilihanraya Umum PRU ke 13 menjadi topik hangat.

Sebagai rakyat dinegara ini, sudah pastilah teka teki ini sangat dinanti-nantikan jawapannya. Keinginan rakyat menyaksikan siapakah bakal menjadi pilihan diantara dua nama, dua pimpinan..., Najib ataupun Anwar..?

Kalau kita bertanya kepada masyarakat komposisi kaum bukan melayu, agak berat berat untuk menerima jawapan yang begitu cenderung mengatakan UMNO-BN akan menang mudah, apatah lagi untuk kembalikan 2/3 majoriti.

Berbeza pula jika bertanya dan cuba mendapat reaksi serta maklum balas dari kaum melayu, nampaknya sudah semakin yakin bahawa aura Datuk Seri Najib meyakinkan mereka...

Antara elemen elemen kecenderungan ini dilihat atas kesungguhan PAS membiarkan parti mereka menjadi kuda tunggangan DAP kerana tawaduk dengan 'kemahuan' Anwar Ibrahim!!

Pengundi melayu nampaknya semakin mual dan jelek dengan hala tuju perjuangan PAS. Tentangan suara lantang mantan Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang menyerang Presiden DAP Karpal Singh membuka mata kaum melayu melihat sendiri tiada kerjasama dikalangan Pakatan Pembangkang.

Tatkala ada dikalangan pimpinan PAS yang sanggup menjadi tukang basuh pimpinan DAP, tindakan Nasharuddin seolah-olah menebus sedikit maruah PAS yang "tersilap langkah" menghukum Dr Hasan Ali kerana mengkritik Anwar sewaktu mengajak rakyat terlibat dengan isu peribadinya kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Tragedi 901 menyaksikan pemecatan Dr Hasan Ali.. Mantan Pesuruhjaya PAS itu dipecat sehari sebelum hari keputusan perbicaraan kes liwat Anwar. PAS tunduk dengan desakan PKR dan DAP apabila Dr Hasan tidak setuju dengan keputusan menyeru ahli ahli PAS sertai protes 901 pada 9 Januari demo di Mahkamah kerana mahu membantah sekiranya Anwar dijatuhi hukuman penjara...

Lihat perbezaannya, kritik Anwar kena pecat, tetapi kritik Karpal Singh tiada dikenakan sebarang tindakan apa apa.

Kekuasaan Anwar seolah-olah mencengkam keatas apa sahaja yang dia mahukan. Meliwatlah.., berzinalah..., berbohonglah..., buatlah sebesar mana pun onar dan dosa oleh makhluk bernama Anwar, namun buat bagi pimpinan PAS mereka akan tetap tawaduk "Na'am.., Na'am.."
Inilah yang sedang disaksikan oleh pengundi kaum melayu. Mereka sudah lihat sendiri sandiawara politik Pakatan Pembangkang.

Menyedari tanggungjawab dan tidak tergamak mahu menggadaikan bangsa dan agama, maka sudah pasti PRU ke 13 nanti mana mana calon PAS dan calon melayu PKR tidak akan mendapat kemenangan mudah...

Semoga Anwar dan PAS teruskanlah langkah sumbang mereka

2 comments:

  1. Salam perjuangan .. Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

    ReplyDelete
  2. Dah solat istikharah ke. Sebelum menulis dan meyokong parti anda?

    ReplyDelete