Wednesday, August 29, 2012

PKR Akan Menang Besaarrr Di Sarawak PRU Ke 13 Ini

Pendedahan yang dibuat oleh sahabat blogger, ANAK MERDEKA, amat mengejutkan...!

Ingatkan taktik timbulkan kebencian seperti ini sudah tidak wujud lagi, rupa-rupanya masih ada yang mahu mencubanya.

Kewujudan laman-laman muka di Facebook kononnya orang-orang Semenanjung amat membenci orang Sarawak, menimbulkan persoalan, keuntungan jenis apakah yang boleh diperolehi daripada kempen-kempen sebegini rupa?

Sarawak dan Sabah merupakan dua buah negeri yang menyediakan Kerusi Parlimen yang cukup besar. Menguasai Kerusi-Kerusi Parlimen Sabah dan Sarawak bererti bakal menduduki Putrajaya dalam PRU.

Sebelum ini, wujud gerakan 'memerdekakan' dan 'mengautonomikan' Sabah serta Sarawak oleh Pakatan Rakyat. Walaupun Sabah dan Sarawak adalah negeri autonomi di Malaysia serta mempunyai pentadbirannya yang tersendiri, pihak-pihak tertentu sentiasa cuba menanamkan cerita kononnya, Sabah dan Sarawak telah dijajah oleh Semenanjung dan Perkara 20 yang telah dilanggar dengan sewenang-wenangnya.

Kebencian terhadap Semenanjung atau lebih tepat lagi Putrajaya sedang ditimbulkan. Dalam Pilihanraya Negeri Sarawak sebelum ini, kempen bencikan Semenanjung begitu ketara walaupun pihak yang berkempen itu sebenarnya mewakili parti yang berasal dari Semenanjung.

Turut dijadikan isu kempen ialah Al-Kitab berbahasa Melayu dan Agama Islam yang dikatakan menindas agama Kristian. Kempen tersebut begitu berjaya di kawasan-kawasan yang diwakili oleh DAP.

Kalau di Semenanjung, cakap-cakap Kelantan perlu keluar dari Federal kerana telah dianaktirikan sekalipun jumlah bantuan dari Kerajaan Pusat mengatasi negeri-negeri lain, di Sarawak, perkara yang sama juga diperdengarkan.

Tujuannya tidak lain, iaitu menimbulkan kebencian....!

Pihak berkuasa seharusnya menyiasat dan segera bertindak terhadap anasir-anasir subversif yang cuba menimbulkan kekacauan dan merosakkan struktur negara ini. Sudah eloklah wujudnya Akta 114 yang ditentang oleh Pakatan Rakyat.

Selagi Kerajaan bersikap lembut dan 'tak apa', perkara sebegini akan terus berlaku dan dijadikan momokan kepada rakyat Malaysia. Sudah sampai masanya Kerajaan mulai bertindak tegas. Dan sudah sampai masanya, Peguam Negara yang sangat lembut hati itu, mulai berkeras dan bertegas kerana kalau perkara ini merebak dan membesar nanti, dia juga yang tidak cukup waktu untuk duduk bersandar dalam pejabatnya!!!

Selepas Anti-Taib Mahmud, sekarang muncul pula Semenanjung Anti Sarawak... macam Haramjadah...!!

Kredit Blog The Flying Kick

No comments:

Post a Comment