Saturday, May 10, 2014

Kenaper DAP Benci Sangat Hudud Ni...?

Heh! Inilah yang dikatakan perbezaan dalam bentuk ideologi. Yang satu berbangga dengan "Tahaluf Siyasi" mereka tapi dalam masa yang sama mempunyai agenda tersendiri.

Yang satu lagi menentang atas dasar perbezaan pandangan dan tidak faham isu yang cuba dibangkitkan. Tinggal lagi, jika ada ruang untuk pemahaman, boleh selesai masalah.

Sejak dari zaman lahirnya puak - puak DAPigs di Malaysia ni, mereka sering kali menolak Islam secara terang - terangan dan menjadikan Melayu sebagai musuh utama.

Perkara itu tak perlu nak dinafikan oleh sesiapa pun terutama sekali dikalangan puak - puak DAPigs sendiri. Hakikatnya, mereka pun sedar tentang perkara tersebut.

TETAPI, demi mendapat undi serta sokongan dari segelintir masyarakat Melayu di Malaysia ni membuatkan diorang TERPAKSA mengikut arus.

Namun, sejak akhir - akhir ni, mungkin arusnya terlalu deras dan puak - puak DAPigs ni sendiri takut kelemasan. Maka sebab itu diorang mula bangkit menentang Islam.

Secara terang - terangan puak - puak DAPigs ni mengecam dan membantah perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh rakan sekutunya, PAS.

Bantahan itu turut disertai dengan pendirian tegas dari kalangan pemimpin - pemimpinnya yang berikrar untuk menentang hukum tersebut habis - habisan.

Kiranya tak de ruang dah untuk PAS menjelaskan kedudukan mereka. Waima dah diterangkan oleh PAS sekali pun, DAPigs tak akan terima penjelasan tersebut.

Sebaliknya, mereka menganggap tindakan PAS itu sebagai RETORIK untuk meraih sokongan orang Melayu seperti yang didedahkan oleh Nyonya Kok. (Klik sini)
Dalam masa yang sama, DAPigs juga turut mengecam pihak seterunya dengan membuat dakwaan kononnya MCA juga turut menyokong cadangan yang dibuat oleh PAS.

TETAPI, kita sendiri faham bahawa MCA menolak perlaksanaan Hudud PAS yang tidak lansung dijelaskan kepada mereka. Jadi, tak pelik kalau mereka membantah.

Nah!!! Sekarang dengar khabar MCA sedia menerima penjelasan yang akan dibuat oleh pihak tertentu berkaitan dengan isu perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan ni.

Katanya, sesi penjelasan dan penerangan mengenai isu tersebut akan dibuat di Wisma MCA dalam tempoh beberapa hari saja lagi dan ianya dipersetujui oleh MCA sendiri.

Itu menunjukkan keterbukaan MCA dalam memahami isu berkaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud. Tak de la macam puak - puak DAPigs. Dah diberi penjelasan pun tak nak jugak terima. Jenis manusia JUMUD macam DAPigs ni memang mudah sesat!!!
 

No comments:

Post a Comment