Tuesday, February 25, 2014

Anwar Tengah Try Nak Pujuk....! PERGHH... Baca Kisah Nie


Anwar cukup seronok menonton video klip Waythamoorthy mengomel mengenai kelemahan dan masalah Najib dalam membuat keputusan penting kepada masyarakat India. Anwar ketawa terbahak-bahak bila Waytha maklumkan Najib perlu buat 16 mesyuarat hanya untuk beri nama kepada unit baru yang diketuai Waytha.

Najib janji kepada Waytha RM750 juta untuk tahun 2014. Sampai ke sudah, yillek.

Pada Anwar, ini semua makanan yang akan dia bentangkan di Kajang. Semalam, sewaktu berucap di sebuah kuil, Anwar sudah mula berikan sedikit demi sedikit masalah dan janji dicapati Najib kepada masyarakat India.

Anwar tahu, dia tak boleh janji RM750 juta kepada Waytha. Tapi kalau ikut kemampuan kewangan semasa Selangor, RM200 juta adalah angka yang boleh Anwar tawarkan.

Anwar bisik kepada jawatankuasa kuil, ‘kalau dia jadi MB’, Selangor akan jadi model state dalam pengurusan kepentingan masyarakat India diMalaysia.

Soalnya, sanggupkah Anwar tawarkan RM200 juta kepada HINDRAF dan Waytha hanya kerana nak menang undi di Kajang? Apakah DAP dan PAS akan
setuju dengan tindakan ini?

Pada Anwar senang sahaja, Waytha bukan tiket dia menang Kajang. Kajang sudah menang pun. Menang besar. Waytha adalah tiket Anwar ke Putrajaya. RM200 juta untuk sokongan Waytha dan HINDRAF adalah murah dan wajar.


Menurut laporan:-

The Permatang Pauh MP appears to be riding on whatever fallout generated following Hindraf leader P. Waytha Moorthy’s resignation from his Cabinet post last week.

Waytha said Najib had failed to fulfil the socio-economic programmes pledged by BN in its memorandum of understanding (MoU) before the 13th general election last May. The coalition then had promised to resolve socio-economic problems faced by the Indian community in exchange for Hindraf’s support.

Kita harap MIC ada jalan untuk pastikan sokongan masyarakat India akan kekal kepada BN. Dalam pada itu, janganlah MIC sampai janji bulan dan bintang.

Minta bajet sampai RM10 juta. Hilang akal...?

No comments:

Post a Comment