Thursday, November 29, 2012

Pengundi Muda Jadi Penentu PRU Ke 13

Jumlah pengundi muda seramai 5.9 juta orang dijangka menjadi faktor penentu kemenangan sesebuah parti dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 akan datang. 

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, jumlah itu merupakan pecahan daripada keseluruhan 13.1 juta pengundi berdaftar di seluruh negara.

"Daripada jumlah itu, seramai 2.4 juta pengundi terdiri daripada mereka yang berumur lingkungan 21 hingga 29 tahun dan kali pertama mengundi. Mereka ini terdiri daripada kumpulan profesional dan separa profesional yang akan menjadi faktor penentu kemenangan.

"Jadi, amat penting untuk mendekati golongan ini melalui pelbagai pendekatan bagi mendapatkan sokongan sama ada secara bersemuka atau melalui media sosial,"katanya kepada Utusan Malaysia.

4 comments:

  1. Generasi DEB bangsa Melayu yang diharapkan akan terus mengenang jasa dan pengorbanan oleh Kerajaan yang selama ini diterajui oleh parti UMNO dan bangsa Melayu, yang telah diperjuangkan sebelumnya oleh ibu bapa/Datuk nenek mereka. Bukan mudah untuk memiliki apa yang ada sekarang. Jangan nanti yang dikejar tak dapat yang digendong berciciran. PRU 13 ada lah penentu pada kesenimbungan atau kehancuran ketuanan Melayu dinegara ini.

    ReplyDelete
  2. Salam Perkenalan dari KLPOS News Media : www.klpos.com

    Blog anda sememangnya mempunyai daya tarikan tersendiri.

    Di harap dapat berkongsi maklumat bersama kami.

    Mohon jasa baik anda agar turut memberi ruang kepada KLPOS disenaraikan menerusi senarai blog pilihan di blog anda.

    Sekian. Jutaan Terima Kasih.

    ReplyDelete

  3. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete
  4. Nice work putting together !! Great thinking.. youngsters should come forward for the nation.. Personal injury lawyer

    ReplyDelete