Thursday, November 15, 2012

Penghormatan Buat Rosmah Dari Sheikha Moza Nasser, Permaisuri QATAR..!! Wan Azizah Ada…??



Isteri Perdana Menteri, Yang Berbahagia Datin Seri Paduka Rosmah Mansor telah diberikan penghormatan sebagai tetamu kehormat bertaraf VVIP dalam World Innovation Summit for Education [WISE] 2012 yang berlangsung di Qatar National Convention Centre di DOHA.

Rosmah turut diberikan satu lagi penghormatan untuk menyampaikan ucapannya dalam salah satu sesi yang akan diadakan pada 14 November 2012. Konvensyen ini akan berlangsung selama tiga [3] hari bermula dari 13hb sehingga 15hb November 2012.

Sebanyak 100 buah negara  bersama lebih 1,000 orang peserta Konvensyen akan membentangkan kertas kerja bertemakan “Collaborating for Change”.

Ketibaan Rosmah telah diiringi oleh seramai 8 orang ahli Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) dan Prof Tan Sri Dr Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin, Timbalan Canselor Universiti  Kebangsaan Malaysia [UKM].

Ucaptama perasmian oleh Permaisuri Qatar, Sheikha Moza Nasser turut dihadiri oleh Emir Qatar, Sheikh Hamad Khalifa dan Pengerusi Yayasan WISE, Sheikh Abdulla Ali Al-Thani.


Datin Seri Paduka Rosmah mendapat kesitimewaan tempat duduk bersebelahan dengan Emir Qatar….

Rosmah juga diberikan penghormatan menyampaikan ucapannya dengan tajuk  “Sustainable and Quality Education for The Future, Malaysia’s Experience Through PERMATA”.


Isteri Perdana Menteri ini akan menerangkan mengenai PERMATA yang bertujuan mengutamakan sistem pendidikan untuk anak anak di Malaysia.

SUMBER - Klik sini dan sini

No comments:

Post a Comment