Saturday, November 17, 2012

Anwar Sakit Jiwa Apabila Delegasi Antarabangsa WISE 2012 Akui PERMATA Rosmah Terbaik...!! [Video Clip Inside]

Dibawah ini nanti, anda akan berpeluang menonton video klip temuramah dengan beberapa golongan professional yang menjadi wakil negara masing masing selepas mendengar Ucaptama Rosmah di World Innovative Summit for Education [WISE 2012] .Kesemua Delegasi Antarabangsa ini amat mengkagumi tindakan isteri Perdana Menteri Malaysia ini lakukan dalam memperjuangkan isu pendidikan pra sekolah menerusi PERMATA.....

Mereka memperakui sistem yang dipraktikkan oleh PERMATA boleh menjadi "role-model" kepada banyak negara membangun didunia ini.


 

Program Permata Negara yang diperkenalkan kira-kira tujuh tahun lalu semakin berjaya dan berkembang hasil sokongan dan bantuan daripada kerajaan Malaysia yang diterajui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Isteri Perdana Menteri,Datin Paduka Seri Rosmah Mansor, berkata kejayaan itu tidak mungkin dicapai tanpa sokongan daripada kerajaan apatah lagi dalam tempoh singkat, yakni sejak ia dilancarkan pada 2005.

“Kita bukan sekadar berjaya mewujudkan beberapa pusat Permata di seluruh negara tetapi juga beberapa program sasaran lain yang dilaksanakan sejak 2005. “Tanpa sokongan daripada kerajaan Malaysia, sudah pasti ia menjadi cabaran buat Permata mencapai matlamat atau sasarannya dalam tempoh yang singkat.

“Sokongan berterusan diterima daripada kerajaan dan Jawatankuasa Koordinasi Polisi Permata Negara dipengerusikan sendiri oleh Perdana Menteri. Peruntukan diperoleh daripada kerajaan dan projek seumpama ini memerlukan sokongan kerajaan untuk berjaya,” katanya kepada ketika menyampaikan ucaptama bertajuk ‘Sustainable And Quality Education For Future, Malaysia’s Exprience Through Permata’ sempena Sidang Kemuncak Inovasi Sedunia Bagi Pendidikan (WISE) Ke-4 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Nasional Qatar di Doha, Qatar, semalam.

Membariskan tiga kunci utama kejayaan Permata, DS Rosmah menegaskan, program itu juga berjaya mencapai matlamatnya hasil kerjasama daripada agensi berkaitan termasuklah badan bukan kerajaan (NGOS) selain rakan di peringkat antarabangsa seperti Centre for Talented Youth, Johns Hopkins University, Pen Green Centre, Early Childhood Education and Care (ECEC) di United Kingdom dan Mawhibah Foundation di Arab Saudi. 

Seterusnya, satu bahagian khas dikenali sebagai Bahagian Permata ditubuhkan di Jabatan Perdana Menteri untuk mengkoordinasikan semua program Pertama.

Tambahnya lagi, walaupun menerima pelbagai kritikan yang mencabar, beliau dan pasukannya....., baca seterusnya klik SINI

No comments:

Post a Comment