Wednesday, April 8, 2009

PRaya Kecil - Semua Kerusi Kekal

Its all over now…, dah terjawab dah ketiga tiga keputusan Pilihanraya Kecil di Dua Bukit dan Satu Batang, ha haa bestnya bunyi ayat nie..!

Sebenarnya, kedudukan kembali kepada asal, Status Quo. BN tidak kalah, cuma BN tidak berjaya merampas kerusi kerusi Pembangkang di dua bukit…., and of course BN kekalkan kerusi di Batang Ai.

That’s why in my opinion, kedudukannya masih lagi seri, no winner and no loser.

Apa yang perlu kerajaan BN dibawah Datuk Seri Najib lakukan sekarang ialah kenal pasti what went wrong, sehinggakan BN terlalu susah sangat hendak menang bye election..?

Banyak pembaharuan mesti dibuat dibawah new government untuk win back hati rakyat yang non partisan tetapi merupakan faktor penting sebagai penentu kemenangan dalam mana mana bye election. Mana tahu lepas ini ada lagi, dengar dengar cerita mungkin di Pulau Pinang DUN Penanti since ex Timbalan Ketua Menteri Penang dalam keadaan yang tidak selamat…..

Dari sudut perkiraan, boleh dikatakan BN tidak kalah sebab PAS dan PKR kekalkan dan pertahankan kerusi masing masing di Bukit Gantang dan Bukit Selambau…..

Tetapi dari segi moral mungkin kelihatan seperti rakyat masih belum ada increase in confident level towards new government….

Di Bukit Gantang pula apakah kita akan tafsirkan sebagai 21,860 pengundi disana rejected BN Perak Government yang menggunakan method 16 Sept Anwar bila tiga ADUN lompat tinggalkan Pakatan Pembangkang …?

Datuk Seri Najib now has an uphill task to bring back power of BN, before its too late….

6 comments:

  1. Ya seri la tu.., BN gerakkan semua jentera kerajaan untuk menang tapi kalah juga huhuhu..

    MCA dan MIC mengintai peluang untuk ke PR.. tinggallah UMNO dengan meLAYUnya tu

    ReplyDelete
  2. yup...

    itu yg di katakan pilihanraya ini belum boleh menentukan apa2..kerana keputusan masih kekal seperti pilihanraya yang lepas.

    datuk seri najib tidak perlu melihat keputusan ini sebagai kegagalan..tapi harus meneruskan perjuangan memimpin negara dengan bijak.BN masih memerintah dan teruskan agenda2 kemajuan pembangunan dan kemajuan rakyat.buktikan pada rakyat PR tidak mampu melakukan apa2 kecuali berdemonstrasi di jalanan...

    ReplyDelete
  3. bijak bijak.....

    totally agreed w u Lawyer Garang. Betapa bangangnya penyokong2 Pembangkang berpesta, bukannya mereka berjaya rampas kerusi, kedudukan balik kpd asal jer..

    ReplyDelete
  4. Salam
    betul..
    tiada apa berubah, kemenangan kita ditangguhkan sekali lagi..
    terus lawan PR dan usaha ke arah itu.

    ReplyDelete
  5. Salam lydia..

    Mereka yang beri komen pro pada awak sebab mereka tahu awak janda dan tengah berusaha mendapatkan anda.

    Tapi mereka lupa yang si lydia ini seorang yang "garang". Haha.

    Tengok si medan info...beria-ria dia kondem pembangkang!! hahaha..

    ReplyDelete
  6. penulis komen yg tak ada nama [anonymous],

    saya respect Medan Info Kita, blog dia bagus!

    ReplyDelete