Wednesday, June 10, 2009

Kenapa Anwar Tak Nak Kerajaan Perpaduan


Its in my wish that PAS will eventually parted away from Pakatan Rakyat…., semoga termakbul hendaknya impianku ini!

PAS dah cukup lah dimainkan oleh DAP & PKR, tengok sendiri what happened at Perak…

Apabila Presiden PAS still very positive to talk about Kerajaan Perpaduan, definitely this idea will be rejected by Uncle Lim Kit Siang. Hari ini dalam akhbar, Kit Siang sebut bahawa didalam Pakatan Rakyat sudah ada Krisis Kepimpinan – Leadership Crisis.

PKR pun akan turut terasa kehilangan PAS, ada beberapa wakil wakil PKR juga mula persoal tujuan hendak diadakan perbincangan Kerajaan Perpaduan. And of course, the most affected will be Anwar Ibrahim…, kalaulah PAS setuju hendak selamatkan melayu dan islam, mahu berbincang dengan UMNO, then that’s the end of Anwar in this Malaysians Political ..!!!

PAS mungkin dah sedar kuasa melayu akan terhakis bila melihat cara DAP mentadbir kerajaan negeri di Penang dan Perak at one time when they were in power. Inilah peluang PAS untuk buktikan bahawa mereka juga ada “kuasa” untuk tentukan masa depan politik parti mereka, it is good to show to DAP that PAS have the value. So for now, DAP & PKR tak boleh nak jadikan pemimpin PAS macam budak budak suruhan.

Anwar adalah manusia yang paling takut jika PAS mahu teruskan membincangkan Kerajaan Perpaduan sebab dalam ‘master plan’ Anwar, beliau hanya nak jadikan PAS sebagai pelengkap cita citanya menjadi PM. Kalau kita toleh sejenak sejarah politik tanahair, berpuluh puluh tahun lamanya PAS & DAP tak boleh settle down, what else for them untuk sit together and agreed on many terms. Tapi bila Anwar took the lead, please look at how pembangkang had performed in the last general elections, superb! 83 kerusi Parlimen, 5 states, ramai sungguh Yb Yb Pembangkang…

Tapi dalam kerancakan “kongsi kuasa” Pembangkang, ternyata PAS tak pernah dapat lebih melainkan di negeri yang sepenuhnya diperintah oleh PAS seperti Kelantan dan Kedah.

Mungkin Datuk Seri Hj Hadi Awang dah nampak, when it comes to sharing of power, Anwar akan lebihkan DAP, itulah agaknya Presiden PAS nak try tengok, agak agaknya apakah yang boleh menguntungkan melayu dan islam kalau dapat dibincangkan dengan baik bersama UMNO dan BN.
Anwar terpaksa gigit jari sebab beliau mengharapkan pembangkang akan semakin kuat sebagai preparation facing his sodomy trial, sebarang kemungkinan boleh berlaku. Tapi jika ditakdirkan Anwar dijatuhkan hukuman dan pembangkang semakin goyah, itulah tanda tanda akan berkuburnya pengaruh politik pembangkang, Mudah Mudahan…..!

8 comments:

  1. Salam ziarah LG...

    Anwar sebenarnya menggunakan PAS untuk me"republik"kan negara. Lihatlah apa yang berlaku di negeri Perak sehingga King Karpal menyuruh Anwar bertaubat? Siapakah yang mengarahkan penyokong2 PAS supaya berbaring diatas jalan untuk menghalang Raja Muda Perak kalau tidak bukan dari arahan al-juburi ini. Mengapa PAS menjadi mangsa? Tidak kepada PKR dan DAP yang hanya berpeluk tubuh memandang dari jauh. Tidakkah bagi mereka PAS hanya " budak suruhan " ataupun " ahli PR kelas ketiga ". Disebabkan tamak hendak berkuasa, PAS sanggup lakukan apa sahaja walupun disuruh menjilat kaki al-juburi? Penubuhan negara Islam dikorbankan semata-mata hendak berkuasa? Sampai bila PAS hendak jadi Pak Turut? Fikir-fikirkan lah..

    Salam perjuangan

    ReplyDelete
  2. Aku sokong pandangan engkau..itulah realitinya kalau kita masih boleh berfikir dengan waras. Tetapi politik adalah tempat orang mencari kuasa.Orang yang tamak kuasa tidak akan memikirkan apa yang akan terjadi kepada agama dan bangsa mereka. Yang penting bagi mereka hanyalah kuasa dan memerintah. Itulah yang berlaku di Perak.

    ReplyDelete
  3. Perkataan keramat 'KERAJAAN PERPADUAN' ini sebenarnya sangat2 mengembirakan orang melayu/Islam yang sedar bahawa negara kita ini sudah mula dikuasai oleh kaum kafir.

    Sebenarnya orang melayu/Islam tidak pernah berpecah belah. Yang berpecah belah itu cuma fahaman politik nya sahaja. Walaupun ianya dilihat tidak menjejaskan perpaduan melayu/Islam, tetapi ianya sangat merugikan kaum melayu/Islam.

    ReplyDelete
  4. anwar tak akan benarkan pas berbincang dgn umno, habislah dia, mati katak laaa...

    anwar skrg setiap malam terngiang ngiang kat telinga dia " rumah kata pergi, penjara sg buloh kata mari.."

    ReplyDelete
  5. hurmm..

    kerajaan perpaduan??!!
    risau pun ade gak..sebab PAS tak penah serius pun untuk sebarang bentuk perjumpaan,muzakarah,debat..tiba2 kenyataan kerajaan perpaduan?

    macam nak gempakkan PKR n DAP je.sebab sebelum ni penyokong2 PAS hanya di kudakan oleh barua2 komunis dan yahudi di bumi PERAK.

    sis..komen pasal SIS(sister in islam).
    u kan wanita muslim yg hidup di bandar metropolitan yg penuh dengan kesosialan.kebanyakkan kenyataan 'syarikat' SIS ni memperjuangkan hak2 sosial wanita muslim dengan pemahaman logik akal..

    ReplyDelete
  6. Orang Islam jenis apa yang tak mahu umat Islam Melayu di malaysia ni bersatu??? Islam ke kapiaq ni? Bleshemy!!!!

    ReplyDelete
  7. najamarine....,

    sis in islam byk apply logic agst hukum...,
    i bukan fahaman itu la bro.

    of course la sis nie bole masuk dgn dakyah anwarisme sbb 2 la when pas raised issue sis, ade wakil pkr unhappy. dlm leadership pkr, i mean pimpinan yg wanita, if u really look at them byk yg berhaluan sis....

    for me, hukum tetap hukum bro. way of life is our choice tapi we must know d limit

    ReplyDelete
  8. lawyer garang..

    yup...thanks for ur comment pasal SIS.actually bukan i kate u berkefahaman SIS,cuma nak u komen je sebab u pun duduk kat bandar besar macam kL.

    i penah duduk 6thn kat kL,memang kebanyakkan remaja muslim terutamanya pompuan..banyak dah terpesong..suke memutar belit hukum tuhan untuk menyelamatkan diri,lebih2 lagi ade 'syarikat'SIS ni yg di banggakan kerana menyokong fahaman mereka itu.

    at least kita tahu ramai yg lagi yg tak macam tu,cume belum bersedia je tuk berubah ke arah yg lebih di redhai..insyaallah,petunjuk Allah tu akan tiba jua.rajinlah berdoa..

    ReplyDelete