Monday, August 3, 2009

Malunyaaaa Jadi Ahli PAS..!!!

Salam to all my followers….

Last weekend was very dramatic political events in town. Di Shah Alam, I’m very sad to see pemimpin pemimpin PAS terpaksa akur dengan fatwa dari seorang Exco beragama Kristian, Ronnie Liu yang menyebut bahawa beer bukanlah minuman keras…

To ad salt into the wound, Ronnie Liu memalukan petugas-petugas MBSA apabila diarahkan mereka memulangkan semula rampasan minuman keras yang dirampas dari 7 Eleven Seksyen 8 Shah Alam.

Mana pemimpin PAS..? Kenapa berdiam..? Kenapa tak berani menentang tindakan si Ronnie..?

Malunya kalau menjadi ahli PAS…!!

I am still waiting apakah reaksi Dato Dr Hassan Ali, please give your comment, janganlah buat statement yang bacul masih tetap tidak membantah kerja kerja gila Yb Yb kongsi gelap DAP ini..!!!

MELAYU PAS SANGGUP JADI ALAT PEMBANGKANG UNTUK BERDEMONSTRASI..?

Another event yang menjadi bualan hangat apabila KL City Centre seperti huru hara setelah parti pembangkang menggunakan ramai orang melayu untuk berdemonstrasi, mana pergi bangsa bangsa lain, cina, India dan lain lain..??

GOBLOKnya mereka mereka ini yang sanggup kena kejar, kena sembur dengan gas pemedih mata dan air asid. Bukankah PM kita sudah memberikan komitmen akan revised sepenuhnya Akta ISA dalam persidangan Parlimen akan datang..?

Its so sad to see ramainya orang melayu dibodohkan oleh pemimpin pembangkang…

Tidakkah mereka sedar bahawa ini semua agenda politik? If you asked my opinion, semua rancangan ini sebagai satu latihan mahu kembalikan mood rakyat untuk berhimpun apabila nanti datangnya perbicaraan kes liwat Anwar..!! Don’t forget, sewaktu perbicaraan kes liwatnya baru baru ini, PKR considered FAILED to mobilized supporters turn out walaupun Ketua AMKnya yang gedempol itu mengatakan akan ada 5,000 penyokong tetapi yang hadir hanyalah 100 orang saja….

Sedarlah kaum sebangsa denganku…., janganlah jadi melayu yang boleh diperkudakan oleh segelintir pemimpin politik pembangkang…!

Sampai bila orang orang melayu yang begitu ramainya ahli ahli PAS akan dicucuk hidung disuruh berarak di jalanan, at the same time kita dapat lihat bangsa bangsa lain seperti cina dan India pula jadi Jeneral diatas kebodohan pemimpin melayu dan pengikutnya…!!

15 comments:

  1. Salam Sis...,

    article mcm ni lah baru nampak GARANG...

    ReplyDelete
  2. NEGARA INI AKAN HURU HARA DAN HANCUR SEPERTIMANA TERJADINYA DI BOSNIA, IRAQ, PALESTINE, AGHANISTAN, PAKISTAN, SELAGI IBLIS BERTOPENGKAN MANUSIA BERMAHARAJALELA. YA ALLAH YA TUHAN KAMI, LINDUNGILAH NEGARA KAMI DARIPADA ANASIR-ANASIR YANG MEMECAHBELAHKAN DIKALANGAN KAMI UMAT ISLAM UMAT NABI MUHAMMAD SAW.

    ReplyDelete
  3. SLM ZIARAH SIS...MELAYU PAKATAN DAH KENA MANDREM DGN ANUWAR SB TU NAMPAK SEKOR2 MACAM TONGONG JEK

    ReplyDelete
  4. Tajuk tupun menjadikan aku rasa ikut malu sama, sekalipun aku berpatah arang kepada musuh UMNO!!!!

    ReplyDelete
  5. saya setuju selangor melantik Ronnie Liu jadi mufti selangor kerana orang2 hamPAS dah bodoh bangang untuk jadi pemimpin. mereka hanya jadi pengikut peliwat agung abad ini dan pencinta beer dan pembunuh kawan sendiri iaitu parti biaDAP.

    ReplyDelete
  6. Salam sis,

    Realy enjoying to read ur article,tis oponent parties are making all malays like nuds in our own country...ntah kenapa susah sangat melayu nak pikir semua muslihat ni pun susah...k teruskan perjuangan akak..take care..salam

    ReplyDelete
  7. Artikel macam ni memanglah garang. Kita baca kita geleng kepala sebab ada Melayu yang bodoh telah diperbodohkan lagi sampai terbodoh. Kalau mereka baca artikel ini mungkin tiada kesan bagi mereka sebab otak taksub yang telah dibodohkan oleh ulama PAS. Ulama kata boleh berdemo, mereka pun demo sebab syurga di tapak kaki ulama PAS. Kalau ingkar tak masuk syurga.

    Kalau tengah berdemo, tiba-tiba mati kena pijak, itu dikira sebagai matu syahid. Terus masuk syurga dan dipintu syurga ada bidadari-bidadari tela****g yang gebu-gebu menanti mereka. Itulah perasaan yang ada dalam otak Melayu bodoh yang berjihad konon.

    ReplyDelete
  8. Hassan Ali mana boleh buat komen...poket dia dah masyukkk..kalau banyak cakap ...nanti ilang pulak sumber rezeki..bukan tak tau dia keluar daripada bn dulu sebab ape..!!!..sebab merajuk projek yang dipohon ditolak..sebab nak balas dendam dia joint pembangkang...

    So...mana dia boleh cakap banyak..baru nak buka mulut je ..terus digertak oleh si kapir laknat..terus teluq terkuncup balik..

    ReplyDelete
  9. Sungguh sedih melihat Melayu lemah di tanah Melayu sendiri. Kemana kah kita akan pergi sekiranya di halau macam Palestine. Apakah PAS membiarkan Melayu sendiri di hina seperti sampah, Islam di pijak dengan mengeluarkan fatwa oleh kristian. Inilah kali kedua, yang pertama di Bkt Gantang. Apa dah jadi dengan PAS. Sanggup gadai agama Islam untuk semua ke?

    ReplyDelete
  10. Hello
    Tahniah saya ucapkan kerana anda diantara yang masih mempunyai kesedaran diri yang tinggi..Teruskan perjuangan dan takkan melayau hilang di dunia....

    ReplyDelete
  11. Hasan Ali sibuk jadi pengerusi Forum, ada masuuuk.rasa2 allowance exco dia pun sudah jadi haram pasal tak buat kerja. Ustad akhir zaman, ramai masuk neraka

    ReplyDelete
  12. Salam LG,
    Teruskan usaha menyedarkan bangsa kita yang sudah terbabas dan tersasar. Blog LG saya jadikan sebagai blog pilihan saya. TK.
    http://suaraperpaduanmelayu.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. PAS S'gor lancar kempen anti-arak
    Jimadie Shah Othman | Aug 7, 09 4:57pm
    PAS Selangor melancarkan kempen penerangan besar-besaran di seluruh negeri supaya umat Islam menjauhi arak susulan kontroversi pengharaman minuman itu dengan seorang pemimpin DAP Ronnie Liu.

    Kira-kira 80,000 risalah diedarkan di seluruh negeri bermula selepas solat Jumaat tadi, kata setiausaha perhubungan PAS negeri, Khairuddin Othman.

    "Program ini dibuat supaya umat Islam tidak dekati alkohol yang banyak membawa masalah sosial," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

    "Kita ada 22 kawasan (parlimen) di Selangor. Kali dengan 4,000 satu kawasan, lebih kurang 80,000 risalah dicetak untuk diedarkan."

    Tambahnya, dalam kempen yang sama, PAS turut menggantung kain rentang bertulisan "Bebaskan Umat Islam daripada Najis Arak" di tempat-tempat tumpuan orang ramai dan simpang jalan utama.

    Bagaimanapun, katanya lagi, jumlah kain rentang tidak dapat dianggarkan kerana ia bergantung keputusan PAS kawasan.

    Kempen tersebut sebahagian tuntutan PAS mendesak garis panduan jelas berhubung penjualan arak mudah dipantau pihak berkuasa tempatan (PBT).

    "Semua ahli majlis mesyuarat (exco kerajaan) bersetuju kuatkuasakan larangan penjualan arak di kawasan majoriti Melayu. Tetapi persoalannya sekarang, bagaimana hendak menguatkuasakannya?" katanya.

    Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini dilaporkan berkata garis panduan itu akan disiapkan kira-kira sebulan lagi.

    Sementara itu, Khairuddin juga menggesa Abdul Khalid memangku portfolio kerajaan tempatan, sekarang dipegang oleh Ronnie, untuk memudahkan penguatkuasaan PBT.

    PAS Selangor mengambil "sikap tunggu dan lihat" keputusan menteri besar dalam menangai isu itu, tambahnya.

    Pesuruhjaya PAS Datuk Dr Hasan Ali, yang juga exco hal-ehwal Islam negeri, baru-baru ini mendesak portfolio Ronnie ditukarkan dengan exco lain susulan dakwaan ADUN DAP itu campur tangan dalam penguatkuasaan isu arak.

    ReplyDelete
  14. Penyokong hamPAS di dah tak boleh berfikir ker??Cina DAPigs yang hilang kuasa,puak2 hamPAS ni pulak yang baring2 atas jalan...nampak sangat KEBENGONGAN puak2 hamPAS ni...mana puak2 hamPAS ni letak otak mereka?nak kata letak kat ponggong,mungkin tidak kot...pasal...nanti nuar rasa tak 'selesa'pulak...huaaa huaaa huaaa..

    ReplyDelete
  15. syabas...ni lah orang2 yang dah terantuk baru nak buka mata...masa perintah 52thn leka dan lalai. ahh sekarang pr kasi goyang kat korang....patut korang cari sapa dalang yg jatuhkan umno kat selangor,baru lah hero namanya. tegak kan islam dengan syiar je tapi syariat hancus. masjid dan surau punya lah gah tapi tak pandai nak guna...rasalah korang,makan diri balik...ha ha ha

    ReplyDelete