Wednesday, June 20, 2012

Abby Abadi Dah Offer Nak Cari Calon Suami Seorang Ustaz...! Azhar Idrus Ada Peluang Terbaik....

“Saya suka majlis macam ni dapat ilmu agama...” ujar Abby Abadi dramatis terkenal bekas pelakon utama siri Gerak Khas yang terkenal dengan watak Inspektor Aleeza. Abby menjelaskan, beliau sudah beberapa kali berada sepentas dengan kepimpinan Pemuda PAS.

“Saya sekarang ini selalu berdamping dengan ustaz-ustaz, jadi saya mengharapkan jodoh saya dengan ustaz jugak...Allahu Akbar...! Taklah...,main-main, iklan-iklan...!"

"Sapa ustaz kat sini....? Ramai...." ujarnya seloroh yang ditujukan kepada para hadirin.

Beliau menyatakan demikian pada program talk show Malam Keinsafan Bersama Selebriti di Dataran Kerdau malam ini yang dipengerusikan oleh AJK Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Kamal Ashaari.

Turut menjadi ahli panel ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi dan Ketua Dewan Muslimat PAS Pahang, Ustazah Salamiah Mohd Nor.

Abby yang hadir dijemput PAS Pahang di salah satu programnya di Kerdau, Talk Show Malam Keinsafan, selamba memberitahu “pak-pak lebai kulup” yang “meleleh air liur” bahawa dia yakin semua peserta Himpunan Hijau Ke Putrajaya tidak menerima sebarang bayaran.

Dia memberi alasan bahawa dia melihat “pak-pak lebai” di majlis talk show itu menghulurkan derma di dalam karung PAS di Kompleks PAS Pahang itu dan begitu “confident” bahawa mereka tidak menerima “habuan” dan hanya memberi “habuan” kepada parti mereka.

“Jadi saya yakin mereka tidak dibayar seperti yang diperkatakan dalam media sebelum ini,” kata Abby Abadi di depan para peminatnya yang dipercayai mungkin memasang angan-angan menjadikan bekas isteri Norman Hakim itu sebagai “cawangan baru”.

Malah, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi turut tidak melepaskan peluang untuk “mengusik” Abby Abadi dengan berterus terang bahawa “pak-pak lebai” PAS itu hadir bukan untuk melihatnya, tapi untuk melihat Abby sahaja.

Nampaknya Nasrudin yang serban sebakul pun mahu mencuba nasib, apatah lagi “pak-pak lebai kulup” PAS yang lain? Makin “melelehlah” mereka tengok janda Norman Hakim tu. Namun itu hanya gosip sampingan…

Berbalik kepada kenyataan Abby mengenai puak-puak PAS yang tidak menerima bayaran ketika menghadiri Himpunan Hijau Ke Putrajaya yang berlangsung di Stadium Darul Aman itu.

Saya ingin bertanya Abby Abadi, berapa lama dia kenal PAS dan para penganutnya? Setahun? Dua tahun? Tiga tahun? Sepuluh tahun? 20 tahun? Atau baru sebulan dua?

Dan apakah dia hadir ketika himpunan itu berlangsung di Kedah? Setahu saya, hanya Aishah saja yang dijemput dan PAS tidak menjemput “Inspektor Aleeza” ketika itu. Mungkin PAS takut Aishah rasa terancam dengan kecantikan Abby…

Untuk pengetahuan Abby, saya orang Kedah dan sudah lebih 30 tahun bergelumang, berkawan baik dan hidup bersama puak-puak PAS. Saya tahulah bagaimana perangainya puak-puak PAS tu…

Dan untuk pengetahuan Abby juga, saya juga hadir pada himpunan itu di Stadium Darul Aman bersama beberapa rakan. Saya juga seharian memakai baju hijau ketika itu dan duduk bersembang bersama orang-orang PAS sambil “pekena” bihun sup “Bershit 3.0”. Abby nak cuba?

Dari perbualan saya dengan beberapa pakcik-pakcik dari Kelantan, mereka sendiri seronok bercerita bagaimana mereka diberikan wang poket untuk datang ke himpunan tersebut. Khabarnya, duit poket itu datangnya dari pemimpin PAS Kelantan…

Bagitu juga dengan beberapa pak-pak lebai lain yang datang dari Terengganu, Perak, Selangor dan Johor. Katanya mereka diberikan sedikit wang untuk makan minum ketika di Kedah…

Sebenarnya Abby, maklumat kami memberitahu sesuatu yang bertentangan dengan apa yang dikatakan Abby itu. Dan maafkan saya jika saya katakan bahawa kenyataan yang Abby keluarkan itu sangat salah dan tidak tepat langsung.

Abby, memang mereka terima wang poket. Biasalah begitu. Mana-mana parti pun begitu. Iyalah, bukan senang nak ajak orang ke program anjuran parti. Kadang-kadang ramai penyokong nak hadir, tapi tak mampu sebab masalah tak cukup duit. Sebab itu mereka dibantu sedikit…

Apa yang Abby nampak berkenaan derma itu memang benar. Itu perkara yang berbeza. Memang mereka menderma walaupun seringgit atau lima puluh sen. Itu memang tabiat PAS dari dulu. Ada yang hulur derma banyak dan ada yang sedikit.

Tapi itu dari sudut “derma karung”. Ada di kalangan mereka yang berkata, “malu la kalau aku tak derma, nanti semua orang kata aku Haji Bakl pulak”.

Namun dari sudut terima duit poket pula, memang mereka ada terima pun. Lagipun Mursyidul Am mereka sudah ajar awal-awal lagi, “kalau beri ambil sajalah”. Dan sebab itu mereka ambil duit poket itu kerana ada “fatwa” yang membenarkannya. Cuma mungkin mereka malu nak beritahu Abby…

Jadi, saya harap Abby berhati-hati dan tidak tertipu dengan “pak-pak lebai” PAS. Nampak saja berlebai dan warak, tapi dalam poket mereka ramai yang ada “ubat kuat”.

Saya puji Abby bertudung dan mendekati Islam. Tapi mendekati PAS bukanlah bermakna mendekati Islam sebenar kerana PAS punya Tuhan yang suka mencarut dan membenarkan penganut-penganutnya mencarut. Jika tak percaya, sila tanya pada “nabi”nya…

myKMU.net

4 comments:

  1. tak habis2 nk menimbulkn fitnah pada ulama.. UMNO jahil

    ReplyDelete
  2. x baik cakap orang jahil..hanya Allah swt yang tahu sape yg jahil sebab kita semua pun manusia..

    ReplyDelete
  3. apa kehalnya nak arah kat ustaz/ulama?.lawyer garang kan boleh?.lawyer garang boleh belajar jadi orang baik lagi alim,lagi pun gua caya sama lu boleh handle punya.kan!!kan!!!kan!!!...

    ReplyDelete
  4. yang dimaksudkan lawye garang punya the other half,maap ye!!.

    ReplyDelete