Friday, December 3, 2010

Akhbar SINAR Kantoi…! Faekah Ade “Saham” Dalam Sinar..??

Hari ini dah masuk dua minggu, tak ade statement dari Setpol MB Selangor, Faekah Husin. Tiba tiba senyap sepi jer…

Kalau dulu bila ade isu isu panas kat Selangor, bukannya MB Tan Sri Khalid yang jawab, tapi Setpol dia Faekah yang jawab…

Kenapa kita boleh katakan akhbar Sinar kantoi…?

Sebab bila ade blogger fren yang bantai Sinar kata terlalu banyak sangat bagi coverage kat Faekah. Blog Rbf, kat bawah nie kita baca snap shot dari artikelnya..;

“……Tetapi saya ada dua perkara yang nak dikatakan mengenai Sinar Harian.”

“ Pertama, keistimewaan yang dinikmati oleh Setiausaha Politik MB Selangor, Faekah Husin dalam Sinar Harian. Dalam Malaysia kita ada
36 orang setpol kepada menteri-menteri kabinet dan di Semenanjung Malaysia ada 11 orang setpol kepada MB dan KM termasuklah 4 negeri yang diperintah kerajaan pakatan. Untuk Sabah dan Sarawak saya tidak masukan kerana Sinar Harian tidak terdapat di sana…”

“…..Dalam seminggu boleh dikatakan 5-6 hari akan ada sahaja berita mengenai Faekah atau kenyataan akhbarnya. Malah ada masanya mendapat liputan muka depan Sinar Harian. Apa istimewanya Faekah dengan Sinar Harian ? adakah Faekah pemegang saham dalam Karangkraf ? atau ada 'deal' di belakang tabir ? Wallahualam , itu saya tak berani nak kata. Yang saya berani kata Faekah terlalu istimewa di mata Sinar Harian berbanding dengan setpol-setpol lain yang ada dalam Malaysia. Pasti ada sesuatu yang tidak kita ketahui.”

To read more….., click here

Selalunya, bila orang tegur silap kita, lepas tu kita langsung tak buat lagi, maknernyer.. betullah ape yang ditegurkan itu, tak gitu ker? Bila Sinar dah tak publish lagi statement Faekah, maknernyer ape yang blog Rbf tulis tu benar..?

Hari ni front page Sinar, ade statement Tan Sri Khalid respon pada gabungan Ngos yang gelar mereka GAPS hari ni nak serah memo kat istana Sultan. Tan Sri cabar GAPS tunjuk bukti. Mane pergi suara si Faekah..???

5 comments:

  1. Antara marketing dan politiking.

    1.Sinar tahu kalau siarkan berita tentang BN akhbarnya tak laku. Jadi macam Utusan Malaysia asyik rugi aje. Nanti minta bailout guna duit rakyat.

    2.Mereka yang cakna pada isu semasa bosan dengan media perdana. Terlalu over hentam pembangkang bukan bermatlamat menyiarkan maklumat.

    3.Golongan ini sentiasa mencari jawapan 'the other side of coin'.

    4. Golongan ini tidak berpartisi. Tidak menjadi ahli mana-mana parti politik.

    5. Golongan ini mewakili majoriti pengundi di Malaysia dan merekalah yang sebenarnya menentukan politik negara.

    6. Malang sekali media perdana bersikap terlalu 'mengampu' pemerintah. Jika bersikap sesekali menegur rating mereka tentu lebih tinggi. Contoh dulu TV3 dengan pendedahan Karam Singh Walia. Sekarang ni kurang sedikit kerana pemberitaan berpilih.

    ReplyDelete
  2. khalid, ko tunngu jelah ape depa nak buat petang ni...setpol ko tu dah malas nak buat kerja...

    semoga serahan memorendum kepada Sultan Selangor berjalan lancar petang ni...

    ReplyDelete
  3. faekah tu pasai bosan la kot pasai tak ada laki kalo ada laki tak mereben la cam tu ... kalo tak ada nak jadi laki dia meh sini aku boleh jadi muahahhah

    ReplyDelete
  4. ALO BANG PASSERDANG..ANTARA MARKETING & POLITIKING..PORTAL PEMBANGKANG PUN TAK TERKECUALI, YG MEMENTINGKAN KEUNTUNGAN TANPA MEMIKIRKAN PRO DAN KONTRA DLM MENYAMPAIKAN MAKLUMAT?..ASAL BOLEHH JEK..HARKKK PTUIHH!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  5. Tuan Melayu, ketuanan melayu piiirahhhh, Tuan Melayu Pencen Perdana Menteri dapat hadiah banglo RM11 Juta kat Jalan Mahameru, Bini Tuan Melayu nak ajar anak tadika dapat RM111 Juta. Tuan Melayu Penoreh Getah, Tuan Melayu Nelayan, Tuan Melayu Petani, Tuan Melayu Posmen, Tuan Melayu Askar dan berbagai-bagai lagi Tuan Melayu yang pencen dapat apa?

    ReplyDelete