Friday, March 13, 2009

Pak Lah..., What's Your Game Plan??

Pak Lah oh Pak Lah….

What’s in your mind? Do you have intention not to hand over your premiership to Datuk Seri Najib?
As reported in many blogs, kisah pertemuan Pak Lah dan Anwar Ibrahim di Madrasah Nurul Iman Hulu Langat bila kedua-dua mereka menjadi tetamu kehormat Syeikh Mahmud few days ago telah membakar banyak spekulasi

Pak Lah cuba deny there was private discussion with Anwar Ibrahim. Tetapi, as reported in one of Malaysiakini news, sumber dalaman PKR maklumkan both of them ada cerita hal Datuk Seri Najib. Huh, that’s really bad…

I have wrote earlier here in my blog, Pak Lah masih “kemut” tarikh rasmi bilakah dia akan hand over jawatan Perdana Menteri kepada Najib. Bila pemberita cuba tanya setelah Pak Lah bagi alasan mengatakan what happened adalah “pertemuan tak disangka”, Pak Lah masih tak mahu beri official date tersebut.

Dalam petikan news Malaysikini pun ada tertulis, sumber dalaman PKR maklumkan Pak Lah berkata kepada Anwar bahawa beliau masih ada penyokong setia yang akan pastikan Najib jalankan tugas dengan “sempurna”.

Yang dihormati Pak Lah…, what’s is your game?
Nak guna Anwar untuk dapatkan undi tak percaya kepada Najib and the same time Pak Lah sendiri akan mengarahkan Ahli Parlimen yang pro kepadanya untuk memberikan undi tersebut…????
Pak Lah pernah mungkir janji dengan Tun M, and in my opinion TAK MUSTAHIL kalau Pak Lah tidak kotakan janjinya kepada Najib….

Spekulasi ini akan terhenti once Pak Lah give your official date!

Those were our hot topics in my discussion my all my colleagues these few nites at our teh tarik session near Kiara…..

As I have honestly said at previous write up here in my blog, Pak Lah must go…, and please leave with respect.

6 comments:

  1. He appointed Abdullah Zain to replace Hamid Othman as religous adviser, put up 'warkah untuk pm' bill board, just about 2 months ago where the program took off last year.
    He is keeping everybody guessing. Is he quitting or not?

    ReplyDelete
  2. This fella is trying to play a fool with the people la i think...but let me tell u this, anwar's days arae numbered..feel free to drop by to my blog...its a bit kasar la but...worth it u know..

    http://parpukari.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. perkembangan terbaru menyaksikan satu pertarungan yang lebih menarik dan lebih hebat. Walaupun ramai yang beranggapan, Pak Lah telah menggunakan segala senjata yang ada termasuklah senjata tajam tetapi berkarat yang bukan sahaja boleh menyebabkan penyakit kancing gigi tetapi juga jangkitan kuman yang teruk bernama Anwar Ibrahim. Bagaimanapun drama sadis yang sama di Perak, berulang. Kali ini di dalam pencalonan 'PEGAWAI-PEGAWAI TERTINGGI' Umno.

    Mungkinkah ini salah satu daripada cara terbaik untuk menafikan permainan yang sedang dibuat oleh Dollah Badawi dengan bantuan Anwar Ibrahim. Permainan politik fasa baru ini, tentunya lebih kejam dan boleh menyebabkan ramai yang kecut perut, termasuklah si pemainnya sendiri?

    Apa pun rancangannya, peruntukan yang ada, pasti dipergunakan sepenuhnya oleh manusia-manusia dalam UMNO, sama ada yang menyokong, mahupun yang menentang. Dan akhirnya yang menang adalah mereka yang bijak bermain politik. Dan yang soheh-soheh kalah, adalah kelompok manusia yang bernama rakyat.

    Jadi, Dollah Badawi perlu bebas daripada tanggungjawab seorang pemimpin. Dia perlu dilepaskan untuk menikmati bulan madunya... atau meneruskan hobinya berjalan ke sana ke mari seperti yang dilakukannya sepanjang 6 tahun menjadi Perdana Menteri Malaysia.

    ReplyDelete
  4. whatever scheme he has now simply won't work. if he proceeds, it will spell disaster to this country

    ReplyDelete
  5. salam sdri
    pak lah dh hampir bersara. jd mari la kita beramai2 ucapakn slmt tinggal dan semuga dia dpt berehat dgn hati yg lapang

    http://jeffrydamien09.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. BERITA PANAS PASAL PEMUDA PKR...SILA KE BLOG SEKARANG NI GAK
    MESTI BACA TAU...

    http://parpukari.blogspot.com/2009/03/yb-fairus-tkm-1-pp-akan-meninggalakan.html

    ReplyDelete