Friday, December 21, 2012

Haji Hadi BOHONG...! Ibrahim Libya & Rakan2 TIDAK Mati Syahid Dalam Peristiwa MEMALI

Sejak tanggal 7hb April 1981, hari bersejarah Haji Hadi Awang telah mengeluarkan Amanat Hadi, menggariskan panduan melaksanakan Negara Islam PAS....

Salah satu laungan mereka adalah menghalalkan menentang UMNO kerana kunuunnya UMNO mengekalkan perlembagaan kafir..., maka menentang UMNO adalah JIHAD...!

Kemuncaknya pada 19 November 1985,  berlaku Peristiwa MEMALI dimana Ibrahim Libya dan rakan-rakannya bertempur dengan pihak Polis Diraja Malaysia [PDRM]. Kunuuuunnya bak menegakkan Negara Islam...

Kunuuuunnya lagi, menentang PDRM ini Jihad kerana duduk dibawah kerajaan UMNO, kunuuuunnya lagi kalau mati menetang PDRM akan mati syahid.

Akhirnya kesudahan kisah MEMALI, empat [4] orang anggota PDRM mati dibunuh dan Ibrahim Libya bersama rakan-rakannya turut terbunuh mati ditembak.

Ibrahim Libya dan rakan-rakannya diisytiharkan Mati Syahid, jenazah mereka tidak dimandikan, tidak dikafankan terus ditanam..., kesian sungguh.

Bertambah kesian lagi setelah 30 tahun pada Muktamar PAS 2011, Haji Hadi katakan PAS tidak akan perjuangkan penubuhan Negara Islam kerana ianya tidak ada termaktub dalam Al Quran....

Saksikan video klip ini;






Siapa yang akan bertanggungjawab sekarang ini diatas kematian Ibrahim Libya..?

Semoga ahli keluarga waris semua yang terkorban dalam insiden Peristiwa MEMALI bolehlah segera berjumpa dengan kepimpinan PAS. 

No comments:

Post a Comment